עיצוב תפקיד וסביבת עבודה - שינוי ארגוני ב- Tescom

מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 3208
מספר מקורות 6

תקציר העבודה

תוכן העניינים

1 . תיאור הארגון ותחומי עיסוקו – 3
2 . יעדי התיכון מחדש, הסיבות המניעות אותו, ושיטת האבחון — 5
3 . תקציר מסקנות האבחון   8
4 . השינוי המוצע במבנה הארגוני
1 3
5. סיכום – 16
6 . קריטריונים לבחינת הצלחת השינוי
1 7
7. ספרות עזר —
1 8
1 . תיאור הארגון ותחומי עיסוקו קבוצת TESCOM נוסדה בשנת 1990 במטרה להפוך למובילה בינלאומית בתחום הבטחת איכות ובדיקות תוכנה. החברה מספקת שירותי "מיקור חוץ" ( Out Sourcing ) של בדיקות תוכנה בנושאים: Functionality Usability, Security, Load & stress. כמו כן מספקת החברה שירותי ייעוץ בתחום "ניהול תצורה"  ( CM )    בתהליך הפיתוח.
  TESCOM מונה בישראל כ – 400 עובדים כאשר כ – 350 מתוכם נמצאים פיזית אצל הלקוחות ושם מתבצעת העבודה.
כיום מהווה TESCOM את החברה הבלתי תלויה הגדולה ביותר המתמחה בתחום הבדיקות עם יותר    מ- 700 אנשי בדיקות ואיכות הפועלים ממשרדים מקומיים בניו-יורק, אטלנטה,  סן- פרנסיסקו, לונדון, פריז, תל-אביב,  מדריד, סינגפור ומלבורן.
במהלך 4 שנות הפעילות הראשונות התמקדה פעילות החברה בישראל. ההתרחבות לפעילות בינלאומית החלה בשנת 1995 עם מיסוד חברת בת באנגליה.
כיום TESCOM פועלת ברחבי העולם עם פעילות דומיננטית בישראל אנגליה וארה"ב.
TESCOM היא חברה פרטית הנמצאת לקראת תהליך הנפקה בבורסה בניו-יורק. החברה רכשה בשנים האחרונות מספר חברות אמריקאיות עם טכנולוגיה וכוח אדם מיומן בתחומים משלימים כמו בדיקות אינטרנט, בדיקות עומסים וכן את חטיבת הבדיקות של ג'ון ברייס בישראל. לחברה שותפים אסטרטגיים מרכזיים כמו חברת "מרקורי אינטראקטיב" בתחום כלי בדיקה אוטומטיות, חברת "אי.בי.אם", חברת "אוראקל" בתחום כלי בדיקה למערכות ERP,  וחברת "ג'ון ברייס הדרכה" בתחום הכשרה של אנשי הבטחת איכות. במסגרת שיתוף פעולה זה מתוכננת הקמה של מכללת הבטחת איכות שתעסוק בהכשרה של אנשי הבטחת איכות תוכנה במסלולי התמחות שונים ובהסבת אקדמאים למקצועות הבטחת איכות תוכנה.
לTESCOM  מספר גדל והולך של מומחי בדיקות ואיכות הפועלים ברחבי העולם המחויבים לספק פתרונות מדרגה ראשונה ומאפשרים ללקוחות לייצר מערכות באיכות גבוהה, תוך עמידה בתקציבים ובלוחות הזמנים. TESCOM כחברה המתמחה בבדיקות תוכנה, מתאימה את הפתרונות לצורכי הלקוח באמצעות טכניקות ומתודולוגיות העבודה הייחודיות לה, כח-אדם מיומן מאוד, ידע נצבר מניסיון בפרויקטים בינלאומיים רבים, ועל-ידי שימוש בכלים אוטומטיים התומכים בפעילויות השונות.
אנשי TESCOM מתכננים, מעצבים ומבצעים תוכניות איכות מלאות לכל שלבי מחזור חיי הפרויקט, תוך התבססות על טווח נרחב של שיטות עבודה מובנות, כישורים וכלים הנשענים על מתודולוגיה מוכחת. מתודולוגיה זו מבוססת על סטנדרטים בינלאומיים ונהלי איכות פנימיים קפדניים. המתודולוגיה בה עושה TESCOM שימוש משלבת אלמנטים של תכנון אסטרטגי לאיכות התוכנה המפותחת, המובילה לחסכון בעלויות הפיתוח. צוות הבדיקות של TESCOM משתלב בתהליך הפיתוח, החל בשלב הגדרת דרישות הלקוח/התוכנה, דרך שלבי היישום, התחזוקה וניהול מהדורות הפרויקט במשך מחזור חייו.
TESCOM פועלת כצוות מקצועי אובייקטיבי ובלתי תלוי עבור הלקוח במטרה  לספק לו את פתרונות האיכות הטובים ביותר. לקוחות TESCOM כוללים חברות המפתחות תוכנה בתחום מערכות המידע ומערכות זמן אמת, מוסדות ממשלה, חברות ממשלתיות, מוסדות ביטחוניים וצה"ל, חברות תקשורת, מיזמי אינטרנט וחברות הזנק בתחומים שונים.