יזמות עיסקית

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 3873
מספר מקורות 5

תקציר העבודה

תקציר מנהלים  "אתה יכול להיות יזם, ולא חשוב מה ה-I.Q  שלך, מה יכולתך הגופנית, מתי נולדת ומאיזה מין אתה.
ואל תטעה – יזמים הם אנשים מאוד מיוחדים, אבל לפני שהפכו ליזמים, הם היו אנשים רגילים… אתה יכול ללמוד את כל מה שצריך, כדי להיות יזם. אתה רק צריך רצון ונכונות ללמוד. עליך להיות קשוב ומכוון למטרה". (שפסקי, ע"מ 16 ).
מר קזס, מנהל מחלקת מנועים בחברת אל על הוא ללא ספק יזם. למרות שמדובר בחברה אשר הייתה רוב הזמן חברה ממשלתית, וכידוע יזמויות מוצלחות קשה ליישם בהם, עדיין מר קזס במשך רוב ימי עבודתו באל על ובמחלקת מנועים ניסה וכמעט תמיד גם הצליח להוציא לפועל יזמויות מסוגים שונים. העבודה הזו תתמקד במר קזס כמנהיג ויזם הניצב מאחורי מחלקה בחברת אל על.
יובאו דוגמאות לקישוריו כיזם אך גם מגרעותיו. מצד אחד הוא מאוד יצירתי וחדשני אך מניעיו אינם תמיד לטובת המחלקה אלה לטובתו האישית.
היכולת החשובה ביותר שלו היא יכולת התכנון והאסטרטגיה ובעסק כזה זוהי תכונה רצויה. בהמשך יוצג גם התרבות הארגונית בחברת אל על ובמחלקת מנועים תוך דגש על התרבות היזמית שכמעט ואיננה מורגשת ברמת החברה אך קיימים ניצנים ברמת המחלקה. לכן יוצגו גורמים אשר על המנהלים היזמים להפעיל כדי להטמיע תרבות יזמית בעסק והתרומה הצפויה מכך על היעדים האסטרטגיים של העסק.
תוכן עניינים
תקציר מנהלים.. 2
תוכן עניינים.. 3
מבוא. 4
מאפייני היזם הנדון 5
התרבות היזמית בארגון 10 סיכום ומסקנות. 14
המלצות. 15
רשימה ביבליוגרפית. 16