ניהול יזמות

מקצוע
שנת הגשה 2006
מספר מילים 4239

תקציר העבודה

תקציר מנהלים עבודה זו  יועדה להתמקד במחלקת המנועים של  חברת אל על , במהלך השקידה על הכנת העבודה , תוך כדי ניתוחים מאקרו ומיקרו של  סביבת הארגון , וכן בחינת כל הפרמטרים שנדרשו בגוף המטלה. ריחפה מעל ראשי הכותבים דמותו של  מנכ"ל אל על . בנוסף , כמעט בלתי אפשרי היה להפריד בין הארגון הנבחר קריא מחלקת מנועים לבין הארגון בתוכו הוא פועל וזה חברת אל על.
אי לכך מצא הצוות לנכון לנתח במקביל את מחלקת מנועים , המנהל , כישוריו , יכולתו ומידת התאמתו לתפקיד ולעתיד. וכן את מנכ"ל חברת אל על ,כישוריו יכולתו ומידת התאמתו. זה המקום לציין שהממצאים העלו שני אנשים – מנהיגים בולטים מאוד , כל אחד בתחומו. הן מנהל מחלקת מנועים מר חיים קזס והן מנכ"ל חברת אל על מר עמוס שפירא הינם דמויות יזמיות במהותן , המחפשים  בכל רגע נתון :
חדשנות , יצירתיות ושינוי. אנשים אלה זיהו הזדמנויות ואיומים , ובעקבות כך הובילו תהליכים שיפורטו בגוף העבודה . מניתוח הנהלים נמצא שידי שניהם די כבולות , האחד כפוף לתכתיבים ונוהלי עבודה קפדניים מאוד ובלתי מתפשרים בידי רשויות התעופה האזרחית ויצרן המנועים. ואילו השני מוגבל ביכולת התימרון מהבחינה העסקית , שכן הוא נתון לחסדי ועדת הכלכלה של הכנסת ויתר הגופים הממשלתיים , הדואגים להזכיר כל פעם מחדש את משמעות היותה של אל על חברה ממשלתית , ובירוקרטיה מהי ?! חרף מגבלות אלו ואחרות , השכילו המנהלים לנתב דרכיהם בתבונה רבה תוך מתן מענה יצירתי בתחומים רבים.
העבודה בחנה את סגנונות הניהול של השניים , ומצאה אותם בהחלט ראויים ומתאימים , למשימות העומדות בפניהם. הצוות משוכנע שהמנכ"ל הנוכחי הוא דמות ראויה לחיקוי , הן באיתור וזיהוי ההזדמנויות והאיומים , הן במתן פתרונות והן ביכולתו לסחוף וללכד את העובדים כולם סביב אמונת דרכו.
תוכן העיניינים תקציר מנהלים. 2
תוכן העיניינים. 3
מבוא. 4
רקע. 4
מטרות מחלקת מנועים : 4
מבנה ארגוני : 5
ניתוח האירגון על בסיס ההיבטים הניהוליים והארגוניים. 6
מנכ"ל חברת אל על – ניתוח כישורים ויכולות. 7
מנהל מחלקת מנועים – ניתוח כישורים ויכולות. 8
פיתוח כיווני פעולה עתידיים. 14
ניתוח יכולות הצוות הניהולי להתקדמות בכיוונים שזוהו 15
סיכום ומסקנות. 16
ביביליוגרפיה. 17