שיווק בתחום התיירות

מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 3919

תקציר העבודה

קורס מבוא לשיווק פרסום והתנהגות צרכנים עבודה מסכמת: היערכות אסטרטגית שיווקית ופרסומית א.      אתה מכהן כחבר בצוות השיווק בחברה בתחום התיירות. עם התקרב העונה לסיומה הוטל עליך להשתתף בתכנון השיווק בעונה הבאה שתתחיל באביב 2007.
השנה הצליחה החברה לשמור על נתח שוק ( שזה לא פלח שוק!) שלה ומכרה חבילות תיור וטיול ל
1 0000 איש. על לקוחות החברה נמנים בעיקר גילאי הביניים (30-40) בני המעמד הבינוני.
המשתתפים בחבילות התיור והטיול היו שבעי רצון והעבירו משובים חיוביים לחברה.
כלומר, התנהגות הצרכנים הייתה נאמנה וחיובית.
היעד האסטרטגי השיווקי בשנה הבאה הוא גידול של לפחות 50% במספר הנוסעים, דבר שמחייב כמובן חדירה לפלחי שוק נוספים. היעד נראה ריאלי נוכח הצמיחה המהירה במשק, שהביאה להתפתחות תנועת הטיולים בקרב בני הנוער, הנוסעים לעיתים גם עם הוריהם , בקרב גילאי הביניים בכל המעמדות הכלכליים, ובקרב בני הגיל המבוגר המוכנים לנסוע גם ליעדים רחוקים ואקזוטיים.
ב. על רקע
נתונים אלה אתה מתבקש לפלח את השוק הפוטנציאלי ולהציע את קהלי המטרה הטובים ביותר שיאפשרו לחברה לעמוד ביעד השנתי של 2007. קהלי המטרה יאורגנו על ידך לפי חשיבותם וכדאיות המרדף אחריהם.
עליך לנמק את בחירתך ואת דירוגך. ג. לאחר מכן אתה מתבקש להמליץ את האסטרטגיה הפרסומית המתאימה לקהלי המטרה שבחרת, שמטרותיה:

1 . יצירת מודעות גבוהה יותר לחברה וליתרונותיה.
2. חיזוק הדימוי של החברה בתחום האמינות והמקצועיות.
3. בידול החברה ממתחרותיה בתחום היעדים האטרקטיביים ומקוריות המסלולים וכן כוח ההדרכה המקצועי המעולה שלה.
4. הצגת יכולת החברה להציע טיולים למגוון רחב של גילאים ושטחי התעניינות.
5. הצגת התועלות הייחודיות לכל קהל מטרה שבחרת.
ד. כמו כן התבקשת להמליץ על המדיות שבהן כדאי להשתמש כדי להשיג את המטרות הללו.(פירוט אמצעי הפרסום המתאימים והיעילים ביותר). אין להתייחס בשלב זה לעלויות הכספיות.
עליך לנמק את המלצותיך כללי התיירות היא אחד מענפי הכלכלה המובילים והמתפתחים ביותר בעולם, כשהיא תורמת לכלכלת העולם יותר מ-10% מהתוצר הגולמי, מכוח העבודה, מהשקעות ההון ומהמיסוי.
על פי ארגון ה – WTO (World Tourism Organization ארגון התיירות העולמי), ב – 1980 היו בעולם 287 מיליון תיירים בתיירות הבינלאומית. בשנת 2000 היו
6 00 מיליון, גידול של למעלה מפי שניים תוך עשרים שנה. סך המכירות הגיע בשנת 2000 ל – 476 מיליארד דולר. בשנת 2010 מספר התיירים יעבור את המיליארד וסך המכירות יגיע ליותר מ – 1500 מיליארד דולר. פירוש הדבר הוא שגם יהיו יותר תיירים (כמעט פי שניים) וגם כל תייר יוציא יותר. אם בשנת 2000 תייר ממוצע הוציא כ – 800 דולר לנסיעה, ב – 2010 הוא יוציא כ – 1400 דולר לנסיעה. כך, למשל, בתיירות הבין-לאומית נרשמה עלייה לאורך השנים (פרט לשנת 2001) בכניסות התיירים בכל רחבי העולם (על פי נתוני ה-WTO).