סמרטר - מאגר עבודות אקדמיות
סמרטר - מאגר עבודות אקדמיות הגדול והאיכותי ברשת
  • פרסם עבודה
  • התחבר

סמינריון+מחקר, השפעת לימוד באמצעות מוסיקה על תפיסה כמותית בין 1 ל-5 בילדים בגילאי גן.

עבודת סמינריון בחינוך

חינם – 
לרכישה והורדה מיידית
קנה עכשיו התווסף לסל הקניות
סוג העבודה עבודת סמינריון
מקצוע חינוך
מילות מפתח הגיל הרך, חינוך, מוסיקה, תפיסה כמותית
שנת הגשה 2005
מספר מילים 7021
מספר מקורות 17

תקציר העבודה

השפעת לימוד באמצעות מוסיקה על תפיסה כמותית בין 1 ל-5 בילדים בגילאי גן.
מאת:
מנחה:
קורס:
תוכן העניינים
 פרק                                                                                         עמ’
1 .         מבוא                                                                            1
2 .         סקירת הספרות                                                             4
2 .1        תפיסה מוסיקלית                                                           4
2 .2        שימוש במוסיקה בלימוד חשבון                                      10
2 .3        סיכום סקירת הספרות                                                   16
3 .         שיטת המחקר                                                                17
3 .1        שאלת המחקר                                                               17
3 .2        השערת המחקר                                                             17
3 .3        אוכלוסיית המחקר                                                         17
3 .4        המדגם                                                                          17
3 .5        הליך המחקר                                                                 17
3 .6        עיבוד הנתונים                                                               18
3 .7        מגבלות המחקר                                                             18
4 .         ממצאי המחקר                                                              19
4 .1        התפלגות הנחקרים                                                         19
4 .2        ממצאים סטטיסטיים.                                                    20
4 .3        סיכום הממצאים.                                                         
5 5.         דיון וניתוח הממצאים                                                    26
5.1        ממצאי סקירת הספרות                                                  26
5.2        ממצאי המחקר                                                              28
5.3        סיכום הדיון                                                                  28
6 .         סיכום ומסקנות                                                             29
7.         ביבליוגרפיה                                                                  32
תקציר בעבודה זו הוצגה הטענה כי ניתן לעשות שימוש במוסיקה לצורך הקניית תפיסה כמותית לילדים בגיל הרך המתקשים בכך. בעבודה זו נשאל, האם ילדים בגילאי הגן שנחשפו ללימוד באמצעות מוסיקה, נהנים מתפיסה כמותית טובה יותר, בטווח של 1-5, כאשר, שוער כי ילדים אלו יגלו, אכן, תפיסה כמותית טובה יותר. שאלת המחקר נבחנה בעזרת מחקר כמותי שנערך בגן ילדים, המכיל אוכלוסייה הטרוגנית של 30 ילדים. 15 מן הילדים נחשפו ללימוד באמצעות מוסיקה, ובעוד שיתר ילדי הגן שימשו כקבוצת ביקורת. יכולת התפיסה המוסיקלית מתחילה להתפתח עוד בעובר ברחם אמו. (Bradford,
2 004). בנוסף, קיימות מספר הקבלות בין מוסיקה למתמטיקה (Cohen ,1981). הוכח כי מוסיקה מסייעת גם בפיתוח יכולות חשיבה סמלית ותפיסה מופשטת של מושגים.  עמדה זו נתמכת על ידי חוקרים נוספים בתחום הטוענים להשפעה חיובית של חשיפה למוסיקה על פיתוח קוגניטיבי בתחומי השפה והיכולת החשבונית, בגיל הרך, ואף בגילאים בוגרים יותר. (Rauscher and Shaw, 1995; Strickland,
2 001). על סמך עמדות אלו, נטען כי השימוש במוסיקה בלימוד חשבון יעיל במיוחד, וטענה זו זוכה לתמיכה תיאורטית ומחקרית רחבה (Johnson and Edelson,
2 004).
מממצאי המחקר עולה כי הילדים שהשתתפות בתוכנית הלימוד באמצעות מוסיקה אכן השיגו ציונים משופרים במבחן שנועד לבחון את כישורי התפיסה הכמותית שלהם בין 1-5.
תוצאות המבחן לילדים שהשתתפו בתוכנית היו גבוהות משמעותית מתוצאות הילדים שלא השתתפו בתוכנית. בדיקה סטטיסטית מגלה כי ההבדלים בין קבוצת המחקר לקבוצת הביקורת הנם מובהקים סטטיסטית. כלומר, ניתן לקבוע ברמת וודאות טובה כי החשיפה לתוכנית לימוד באמצעות מוסיקה שיפרה את יכולות התפיסה הכמותית של הילדים, בטווח הנבדק. נמצא כי:
·                    ילדים שהשתתפו בתוכנית הלימוד המיוחדת באמצעות מוסיקה השיגו ציונים טובים יותר במבדק להערכת יכולת תפיסה כמותית מ1-5.
·                    נמצאו הבדלים מובהקים בין הישגי הילדים שהשתתפו בתוכנית הלימוד המיוחדת באמצעות מוסיקה (קבוצת המחקר) להישגי הילדים שלא השתתפו בתוכנית הלימוד (קבוצת הביקורת).
·                    הישגיהם של הילדים שהשתתפו בתוכנית הלימוד המיוחדת באמצעות מוסיקה היו אחידים יותר.
לכן, הוחלט כי יש לאושש את השערת המחקר, ולקבוע כי: ילדים בגילאי הגן שנחשפו ללימוד באמצעות מוסיקה, נהנים מתפיסה כמותית טובה יותר, בטווח של 1-5.
המלצות למחקרי המשך:
·                    מומלץ להוסיף ולבחון את שאלת המחקר בקרב מדגם רחב ומגוון של נבדקים, ולאחר חשיפה ממושכת יותר ללימוד חשבון באמצעות מוסיקה. ·                    מומלץ לבחון את ההשפעות של לימוד באמצעות מוסיקה גם בקרב ילדים בוגרים יותר, וכן בנושאים אחרים.
·                    מומלץ לבחון את ההשפעות של לימוד באמצעות מוסיקה על האקלים הכיתתי הנתפס ועל עמדות התלמידים כלפי ביה”ס וכלפי חווית הלימוד.
·                    מומלץ לבדוק את השימוש במוסיקה ככלי לימודי לילדים עם בעיות למידה או בעיות התנהגות.

חינם – קנה עכשיו קנה עכשיו התווסף לסל הקניות

זו לא בדיוק העבודה שחיפשת?
יש לנו עוד עבודות מסוג עבודת סמינריון בחינוך שעשויות לעניין אותך!

עבודות בתחומים דומים

  • תפיסות ילדים להורים גרושים בנוגע לקונפליקטים במשפחה
  • ספורט בהקשר מגדרי: קיפוח ספורטאיות על ידי מוסדות הספורט…
  • הבדלי התנהגות מוסרית בבית ובגן בקרב ילדי גן חובה
  • חינוך - סמינריון אמפירי - ציון 98 - הוראת ספרות בכיתה י"ב…
  • תרבות הפנאי בחברה החרדית

מקצועות

  • אמנות (397)
  • אנגלית (264)
  • אנתרופולוגיה (285)
  • ביולוגיה (524)
  • גאוגרפיה (156)
  • היסטוריה (1,417)
  • הנדסה ותעשייה (169)
  • חינוך (1,913)
  • חשבונאות (492)
  • יהדות (356)
  • כלכלה (1,007)
  • מדעי המדינה ויחבל (2,476)
  • מדעים (328)
  • מנהל עסקים (5,816)
  • משפטים (1,998)
  • מתמטיקה ומדעי המחשב (164)
  • סוציולוגיה (1,098)
  • ספרות, שפה ולשון (545)
  • ספרנות ומידענות (35)
  • סקירות ספרות (251)
  • עבודה סוציאלית (306)
  • פילוסופיה (305)
  • פסיכולוגיה (1,997)
  • קולנוע ותאטרון (485)
  • קרימינולוגיה (783)
  • תחומים אחרים (711)
  • תיירות (142)
  • תקשורת (1,932)

סוגי העבודות ב-סמרטר

  • הצעת מחקר
  • מבחן
  • ממ"ן
  • סיכום
  • סיכום למבחן
  • סקירת ספרות
  • עבודה אקדמית
  • עבודת גמר
  • עבודת סמינריון

מאמרים נוספים

  • מחקר איכותני
  • שיטות מחקר
  • מערכת החינוך ביחס לעבודות סמינריוניות ב-2020
  • לקויות למידה
  • עבודה סמינריונית לדוגמא

מוסדות הלימוד

אוניברסיטת אריאל בשומרון אוניברסיטת בן-גוריון אוניברסיטת בר-אילן אוניברסיטת חיפה אוניברסיטת רייכמן אוניברסיטת תל-אביב אורט בראודה בצלאל, אקדמיה לאמנות ועיצוב האוניברסיטה העברית, ירושלים האוניברסיטה הפתוחה הטכניון - מכון טכנולוגי לישראל המככלה האקדמית נתניה המכללה האקדמית אשקלון המכללה האקדמית הדסה ירושלים המכללה האקדמית עמק יזרעאל המכללה האקדמית תל-חי המכללה למינהל המרכז האקדמי למשפט ולעסקים ברמת גן מכללת אורנים מכללת אחוה מכללת ספיר שלוחת דרבי בישראל
סמרטר - מאגר עבודות אקדמיות
  • מאמרים
  • צור קשר
  • החשבון שלי
  • אודות אתר סמרטר
  • הצהרת נגישות
  • סרטוני הדרכה
  • מפת האתר
סמרטר הינו מאגר עבודות אקדמיות האיכותי בישראל. באתר ניתן למצוא מגוון עבודות מוכנות, עבודות גמר, עבודות אקדמיות בתשלום, עבודות הגשה מוכנות, עבודות סמינריוניות ועוד.