הגלובליזציה , הסחר הבינלאומי וההתפתחות הכלכלית של מדינות מתפתחות

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 6889
מספר מקורות 11

תקציר העבודה

הגלובליזציה , הסחר הבינלאומי וההתפתחות הכלכלית של מדינות מתפתחות עבודה סמינריונית מוגשת ע"י תוכן העניינים
תקציר מבוא
הגלובליזציה היתרונות והחסרונות של הגלובליזציה-כללי טיעונים לחיוב הגלובליזציה טיעונים כנגד הגלובליזציה סקירה היסטורית המוסדות הבינלאומיים העיקריים העוסקים בגלובליזציה התפתחות המסחר הבינלאומי אנטי גלובליזציה מדד הגלובליזציה מגמות בפערים בין מדינות דיון וסיכום ביבליוגרפיה תקציר הגלובליזציה הכלכלית היא כוח שמאחד את כל המשקים הלאומים למשק אחד עולמי, חופשי ממעורבות ממשלתית, שאין בו מגבלות אדמיניסטרטיביות. המשק הגלובלי מתאפיין בכך שכל חומרי הייצור שלו זורמים באופן חופשי על פני כדה"א – חומרי גלם, כוח עבודה, טכנולוגיות והון.
עבודה זאת עוסקת בהשפעת הגלובליזציה על כלכלתן של המדינות המתפתחות.
ביחס לנושא זה קיימות שתי דעות: האחת טוענת כי הגלובליזציה והתפתחות הסחר מאפשרות למדינות המתפתחות לצמצם פערים מול המדינות המפותחות, ואילו הדעה השנייה טוענת כי הגלובליזציה והתפתחות הסחר דווקא גורמות להתרחבות והנצחת הפערים.
החל בתקופה הקולוניאליסטית, במדינות "הליבה" , כלומר המדינות העשירות, מתפתחת בעיקר תעסוקה במקצועות ובתעשיות שהן עתירות הון, בטכנולוגיה מתקדמת ומעסיקות כ"א משכיל ואילו במדינות "הפריפריה" מתפתחות בעיקר תעשיות המבוססות על ניצול כ"א זול ועבודת ידיים. ממצאי עבודה זאת הן כי קיימת יציבות לאורך עשורים ב"חלוקת העבודה" בעולם.מלבד מדינות מתפתחות מעטות  (דרום קוריאה,סינגפור ותורכיה)  אשר הצליחו להתפתח בקצב מואץ כתוצאה מתהליכי הגלובליזציה, הרי רוב המדינות העניות דווקא נסוגו לאחור בעקבות הגלובליזציה. למרות העובדה שמדינות מפותחות רבות הקימו מפעלים בארצות מתפתחות הרי בד"כ לא התקיימה זליגה של הפיתוח הכלכלי והטכנולוגי למדינות אלו .