האם מדריכי כדורגל מחנכים לערכים?

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 7131
מספר מקורות 22

תקציר העבודה

·        שאלת המחקר: האם מדריכי הספורט בענף הכדורגל מחנכים לערכים ? אם כן, אילו ערכים חינוכיים באים לידי ביטוי בהדרכת קבוצות כדורגל של ילדים ( גילאי
1 0- 12) ?
מדריכי הספורט השונים בענפי הספורט השונים חווים את הפרדוקס הקיים בין החינוך למצוינות, הישגיות ומדידה עפ"י תוצאות לבין האפשרות הגדולה הקיימת בחינוך הספורטאים לערכים ולמוסר. קונפליקט זה קיים שנים רבות בתחום הספורטיבי ובא לידי ביטוי הן בספורט הפנאי- חובבני והן בספורט המקצועני, כאשר כל הרגשות, הערכים ותכונות האופי של השחקנים באים לידי ביטוי בעצימות גובהה יותר בספורט התחרותי- הישגי.
מחנכים רבים רואים בתחומי הספורט השונים כלי חשוב בחינוך הנוער לערכים דרך הספורט והמשחק, לכן, הנני רוצה לבדוק האם מדריכי הספורט בכלל ומדריכי ענף הכדורגל בפרט, מחנכים לערכים? באיזו מידה? ואילו ערכים חינוכיים באים לידי ביטוי בתהליך האימון היומי, השבועי, החודשי והשנתי? ·        מטרת העבודה: לבדוק האם מדריכי הספורט בענף הכדורגל מחנכים ומלמדים רק את רזי הענף או שמא גם מחנכים לערכים ושמים דגש על חינוך חברתי והקניית נורמות ומוסר חברתי. במידה וכן, אילו ערכים ונורמות חינוכיים באים לידי ביטוי בהדרכת ענף זה.
·        חשיבות הנושא: הנני מדריך כדורגל לילדים בטווח גילאים 6- 12 ואני שם דגש על הלימוד הטכני של הכדורגל, אך לא פחות מכך, נותן דגש רב לחינוך לערכים ונורמות חברתיות ומוסריות כגון: יישומם של חוקי המשחק, הגינות, סובלנות, מתן כבוד הדדי, מניעת אלימות והקניית כלים להתמודדות עם הפסד וכשלון ואף עם ניצחון והצלחה.
לפיכך, ברצוני לבדוק בעבודתי עד כמה מדריכי הכדורגל מיישמים את תפקידם לחנך לערכים דרך הספורט בכלל והכדורגל בפרט.
·        תקציר העבודה: החינוך החברתי הינו חלק אינטגראלי ממכלול ההוראה וההדרכה בחוגי הספורט השונים בכלל ובענף הכדורגל בפרט. אנשי חינוך שונים, מורים, מאמנים ומדריכים מייחסים חשיבות רבה לחינוך החברתי ושמים דגש על החינוך לערכים בתוך קבוצות הספורט השונות. דרך החינוך לערכים ניתן להשיג יעדים רבים אצל הילדים, הן ברמה האינדיבידואלית והן ברמה הקולקטיבית. בעבודתי אנסה לבדוק עד כמה מדריכי הכדורגל מחנכים לערכים ואילו ערכים חינוכיים באים לידי ביטוי בהדרכה ובלימוד הענף.
עבודתי תכלול  מספר פרקים שיובילו למתן תמונה על עבודתם של מדריכי הכדורגל והמהות שהחינוך לערכים תופס בעבודתם עם ילדים.
פרק ראשון יעסוק בשאלה מהו חינוך לערכים, מי מחנך לערכים ואילו ערכים חשובים יותר ואילו פחות וכד'.
פרק שני יעסוק בחינוך לערכים בספורט בכלל ובכדורגל בפרט, פרק זה יענה על שאלות כגון: האם מחנכים לערכים בספורט ? אילו ערכים באים לידי ביטוי בספורט ? אילו ערכים באים לידי ביטוי במשחק ובלימוד ענף הכדורגל ?
פרק שלישי יעסוק בשאלת המחקר ומהלכו.
תוכן עניינים
מבוא
..3
פרק מס' 1 : מהו חינוך לערכים –..5
פרק מס' 2 : חינוך לערכים בספורט ובענף הכדורגל בפרט -.10 מהלך המחקר -16
ממצאים –…20 דיון -21
סיכום .23
ביבליוגרפיה -..24
  נספחים –…26