פרוסמינריון - שימוש בצבע בפרסום והשפעתו על עמדת הצרכן כלפי המוצר

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 2765
מספר מקורות 6

תקציר העבודה

נושא העבודה שבחרתי הינו, שימוש בצבע בפרסום והשפעתו על עמדת הצרכן כלפי המוצר.
מהתבוננות בפרסומות ניתן לראות כי, כל פרסומת מורכבת ממספר מרכיבים: מלים, סמלים, צבעים ועוד. אופן הצגת המרכיבים ובחירתם מונחים ע"י אסטרטגית המסר.
כל ההחלטות האסטרטגיות בפרסום, בהן גם אסטרטגית המסר אינן מבטיחות פרסומת טובה, האסטרטגיה מעניקה למסע הפרסום כיוון, אך אין היא מעצבת את צורתו.
לצד המימד האסטרטגי קיים המימד היצירתי אשר אמור להפיח רוח חיים במסר. בכל רעיון שיווקי ובכל מסר פרסומי, המיועד לקהל הרחב, יש, בצד הממד האינפורמטיבי, ממד יצירתי. לממד היצירתי מוענקת חשיבות רבה בתחום הפרסום בעיקר בשל כמות המסרים הרבה אליהם נחשף הצרכן. כוונת המפרסם ליצור פרסומת שונה אשר תמשוך את תשומת ליבו של הצרכן, תיחרט היטב בזיכרונו, תיצור עמדה חיובית ואהדה אצל הצרכן ותניע אותו לרכישה.
התפיסה של האדם היא תהליך של קליטה בררנית, לכל אדם ישנה קיבולת סלקטיבית לעיבוד המידע באופן בררני. מטרתם העיקרית של המפרסמים הינה ליצור גירויים אשר יעלו את הסבירות שהצרכן יקדיש תשומת לב והקשבה למסר. הכלים אשר נעשה בהם שימוש להגברת הגירוי על הצרכן הם: גודל, צבע, תדירות, קונטרסט, מיקום, תנועה, חידוש ואטרקטיביות.
בעבודה זו אתמקד בנושא הצבע.
שאלת המחקר:
הבעיה המחקרית אותה ארצה לבחון בעבודה זו היא – האם קיים קשר בין שימוש בצבע בפרסומות לבין עמדתו של הצרכן כלפי המוצר?
הבעיה המחקרית מבטאת יחס בין שני משתנים:
*  המשתנה התלוי – עמדתו של הצרכן כלפי המוצר *  המשתנה הבלתי תלוי – השימוש בצבע בפרסומות אבדוק השפעה חיוביתשלילית של השימוש בצבע בפרסומות על עמדת הצרכן כלפי המוצר.
השערת המחקר:
לדעתי הקשר שיתברר יהיה קשר חיובי. כלומר, תמצא השפעה חיובית בין שני המשתנים. שימוש נכון בצבעים בפרסומת מוביל לעמדה חיובית של הצרכן כלפי המוצר.
תוכן עניינים
מבוא. 2
שאלת המחקר:. 2
השערת המחקר:. 2
מהי פרסומת טובה?. 3
שלבים בזיכרון 3
מהי עמדה?. 3
גורמים המשפיעים על בחירת הצרכן 4
מודל ELM-  תהליך השכנוע בפרסום ((The Elaboration Likelihood Model. 4
מודל כולל של התנהגות צרכנים.. 4
תפיסה ויצירתיות בפרסום.. 5
תפיסת הפרסומת. 5
יצירתיות. 5
השפעת הצבע על המתבונן 6
גורמים פיסיולוגיים.. 6
גורמים פסיכולוגיים.. 7
הצבעים ותכונותיהם.. 7
השפעת הצבע בשיווק ובפרסום.. 8
שימוש בצבעים לפי סוג המוצר. 8
השפעת על פי מעורבות המוצר. 8
סיכום.. 9
רשימה ביבליוגרפית. 10