תיירות תרבותית

מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2004
מספר מילים 1552
מספר מקורות 16

תקציר העבודה

תוכן עניינים
v     מבוא –
1-3
v       היסטוריה של המקום עד הפיכתו לאתר תיירות 4-5
v     מטרות המוזיאון כאתר תיירותי –.6
v     האוכלוסייה המבקרת באתר 6-7
v     ניהול המקום -..
7
v     סיכום …7
v     ביבליוגרפיה -…8
                                    מבוא
"תרבות מוגדרת כ"דפוסי ההתנהגות שחברה או אינדיבידואל כלשהם מסגלים לעצמם, מעצבים, ונוהגים על פיהם". בין דפוסי התנהגות אלה ניתן לכלול שפה, מנהגים, טקסים, סמלים ועוד.
לאורך זמן, מסגלת לעצמה כל חברה דפוסי תרבות משל עצמה. חברה פתוחה מושפעת מתרבויות זרות יותר מחברה סגורה, ואף משפיעה עליהן.
לאורך תקופות ארוכות, מתפתחות תרבויות ויוצרות מסורות שונות.
המסורת היא תחום תרבותי, המייצג המשכיות תרבותית. חלק ניכר מן ההתייחסות להיסטוריה התרבותית מצוי בפולקלור (אומנות עממית), הייחודי לכל תרבות." http://he.wikipedia.org תיירות תרבותית יושמה למערכת שלמה של פעילויות תיירותיות שונות, תרבות של קבוצות אתניות לאומיות מתוארות על ידי דרך חייהם, נורמות וערכים שזה סה"כ כל סגנון חייהם כולל דתם, שפתם מנהגיהם והתנהגותם וכמו כן הביטוי האומנותי שלהם והמבנה החברתי פוליטי,לכן תיירות של תרבות מוכרחה לכלול את ההנאה מהאספקטים התרבותיים של התרבות.
(CULTURAL ENTERTAINMENT AND MANMADE RESOURCES FOR TOURISM PAGE 51) ישנם כמה סוגי  "תיירות תרבותית":
תיירות תרבותית אוניברסלית-למילה "תרבות" ישנן משמעויות שונות.בשימושה  הכללי היא מתארת "קומפלקס של ערכים,דעות,רעיונות,התייחסויות וסמלים משמעותיים אחרים " המלכדים אנשים לקבוצות או לקהילות ומקנים להן אופי כך שהן מהוות סגנון חיים ברור,כמו התרבות הגרמנית,האנגלית או המקסיקנית (Williams 1988) לכן אפשר לומר כי מרבית התיירות הבינלאומית היא "תרבות,,מאחר שהיא כרוכה בחשיפה להיבטים תרבותיים שונים.
תיירות תרבותית "רחבה" יש תיירים שמטרתם היא לחווה תרבות שונה משלהם, במלוא מובן המילה,ביעד הנבחר.האומנות והאמנות,מלאכות יד, דת,שפה,מסורות,מאכלים ולבוש.החוקר Walle (1998) משתמש במונח "תיירות תרבותית" כמציין את תרבותן של "קבוצות אתניות שונות ואוכלוסיות מרוחקות " החיות על פי רוב בחברות קטנות ואינן "נוגעות" יחסית בערכים מערביים.
תיירות תרבותית "צרה"-תיירות תרבותית במושג הצר שלה היא תיירות הכוללת ביקורים שנועדו לחוות את "הפעילויות האומנותיות והאינטלקטואליות" של חברה מסוימת (1988 Williams ) ולא את כל מגוון אורח החיים של החברה.היא כוללת ביקורים באתרים ובמבנים היסטוריים כגון מבצרים,כנסיות,אתרי קרב וכו',מוזיאונים וגלריות לאומנות,וכן תיאטראות ואולמות קונצרטים בהם מועלים מופעים שונים.
תיירות תרבותית "סקטוריאלית"- מרכיביה של התיירות התרבותית שהוזכרו לעיל מזוהים כאן בנפרד,כך שביקורים במוזיאונים ובמבנים היסטוריה נחשבים כ-"תיירות היסטורית " או "תיירות מורשת",בעוד שביקור בתיאטרון ובקונצרטים נחשבים כ"תיירות אומנותית".