אסטרטגיה

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2006
מספר מילים 1672
מספר מקורות 6

תקציר העבודה

                                                     מבוא
הפלישה לנורמנדי שידועה גם בשמה D-DAY  באה לידי ביצוע ב-6/6/1944  במבצע אמפיבי משולב בין בעלות הברית  כדי לחסל את גרמניה . התכנון של הפלישה החל לאחר ועידת קזבלנקה  ולאחר שהגיעו לעמק השווה בכל בחינות למבצע בין הרצוי מבחינה אסטרטגית לבין המצוי מהבחינה הלוגיסטית, הוחלט כי הפלישה תעשה בחופי נורמנדי ששם יש חופים טובים לנחיתות  ונמלים לאוניות המלחמה  התוכנית עצמה כללה הנחתה של כוחות בו זמנית בחמישה חופים לאחר שכוחות צנחנים יאבטחו את החופים  כדי שבעלות הברית יוכלו לרכז כוחות ולפרוץ קדימה. (זוק,ד.הייאם,ר.(1981)  ע' 319) רקע
היסטורי הפלישה לנורמנדי הגיעה בשנה החמישית למלחמת העולם השנייה והרביעית לכיבוש צרפת בידי הגרמנים, עצם הכוחניות שהפגינה גרמניה בפלישתה לפולין ב1939  גרמו למדינות כמו בריטניה וצרפת להכריז מלחמה על גרמניה  אך לא יכלו להציל את פולין מידי הגרמנים. בשנה הראשונה הייתה "מלחמה מזויפת"  אשר בה רוב אירופה הייתה ניטרלית ונכבשה על ידי גרמניה .
עם השנים בריטניה וצרפת הובסו על ידי הגרמנים מה שגרם גם לחלופי שלטון בבריטניה וקם ראש ממשלה חדש לבריטניה אשר מאס עליונות של גרמניה ותוך כדי באותו הזמן איטליה מכריזה מלחמה על צרפת חסרת האונים למרות שהניסיון של גרמניה לכבוש את בריטניה  נכשל עדיין בריטניה הרגישה אונים ולא נראה כי מגיעה שום עזרה מכיוון רוסיה ומנהיגה סטאלין בשלב זה , עד כאשר הגיעה המתקפה בפרל הארבור אשר הכניסה בעצם את ארצות הברית למלחמה ב1941 ובעם נתנה כוח משמעותי לבעלות הברית להלחם בגרמניה ולבסוף המלחמה ב1945  לנצח אותה ולהשיב את העולם לסדרו.
                                                               (Badsey,s.(1993).p-17)                                                                     –