ניתוח חברת אסם ומוצר הבמבה לפי מודלים שיווקים

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 3121
מספר מקורות 8

תקציר העבודה

תקציר מנהלים  העבודה הקנתה לקבוצה את הרקע והידע בתחום ניהול השיווק וזאת על ידי ניתוח עסקי של חברת אסם סחר בישראל.
העבודה תציג את  הסביבה העסקית בה החברה עובדת  ותנתח אותה על ידי מודלים  מיקרו ומקרו . העבודה תסביר ותציג שיטות עבודה  שיווקיות שבהם החברה תשתמש כדי לבנות אסטרטגיה שיווקית  ותמהיל שיווקי של מוצר הבמבה החטיף המוביל בארץ.
ממצאים הסביבה העסקית בה פועלת החברה (שוק המזון ), היא סביבה תחרותית קשה המתאפיינת במספר חברות גדולות ,בשיתוף פעולה בינלאומי . ומצד שני במספר רב של יצרנים קטנים בשווקים אחרים שלה.
החברה נתפסת  כחברה בעלת מוניטין , איכותית וממותגת.
עם זאת כחברה לא חדשנית בעלת מותגים ותיקים. השוק המקומי רווי ופתוח ליבוא מתחרה.
החברה בעלת הסכם אסטרטגי עם נסטלה הבינלאומית .
מסקנות החברה מבינה כי אם ברצונה לפעול ולהתקיים בשוק המקומי והגלובלי עליה להיות מובילה בכל התחומים בה היא עוסקת. קיימת השקעה רבה בבניית קווים חדשים ורכישת חברות שעוסקות בנישות מקבילות בענף המזון. על החברה להבין ולהפנים כי להתמודד בהצלחה בשוק המקומי והגלובלי עליה להשקיע, בפיתוח ובאיכות המוצרים ,בתהליכים וביחס לסביבה ולקהילה. המלצות על החברה להיות ממוצבת  בדעת הקהל כחברה בעלת אסטרטגית שיווק חברתית. לנסות ולהיכנס לשווקים נוספים ולנישות מהם נמנעה מלהיכנס. לנסות ולצמצם את מערך ההפצה למחסני הפצה לוגיסטי. לפתח את השוק הגלובלי תוך ניצול קשריה עם חברת נסטלה וחברות הבת. על החברה להמשיך ולהשתמש במודלים הקיימים ולבחון כל הזמן את נקודות החולשה והחוזק שלה ולהפוך איומים להזדמנויות.
תוכן עניינים
עמוד
1 .      חברת אסם                                                                                       2
2 .     ניתוח מודלים מקרו ומיקרו                                                    3-7
2 .1.  ניתוח חברת אסם לפי מודל             3                                  P.E.S.T
2 .2.  ניתוח חברת אסם לפי מודל      PORTER                               4
2 .3.  ניתוח חברת אסם לפי מודל  S.W.O.T                                    6
3 .      אסטרטגיה שיווקית                                                                      7-8
3 .1.  פילוח שווק                                                                                 7
3 .2.  שוק מטרה                                                                                  7
3 .3.  בידול
8
3 .4.  מיצוב                                                                                          8
4 .      תמהיל השיווק    4P  מוצר במבה                                                8-10
4 .1.   מוצר                                                                                          9
4 .2.  מחיר                                                                                           9
4 .3.  מיקום
1 0
4 .4.   קידום ותקשורת
1 0
4 .5.  שוק מטרה חדש –  שוק חרדי                                                    10 5.      ביבליוגרפיה                                                                                     11

1 .      חברת אסם   חברת אסם היא אחת מחברות המזון הגדולות בארץ,(היקף מכירות של 2.52 מיליארד ₪  נכון לדצמבר 2005,) אסם השקעות היא חברת האם המאגדת בתוכה קבוצות חברות שמתעסקות בעיקר ביצור ושיווק של מוצרי מזון כגון חטיפים, מרקים, מוצרי מאפה פסטות, רטבים, קפה, שימורם, מוצרי בשר ועוד. כאשר רוב פעילות המכירה ההפצה והרכש נמצאת בידי קבוצת אסם סחר. מחירי מוצרי הפסטה מיצור הקבוצה נתונים בפיקוח ממשלתי .
בקבוצה חברות אסם סחר, טבעול,צבר, נסטלה גלידות, בית השיטה, אסמים ועוד החזקות שונות.
הקבוצה מייצרת למעלה מ- 1000 פרטי מזון מסוגים שונים בתשעה מרכזי יצור. השיווק מבוצע ממרכזי הפצה אזוריים. בנוסף אסם מייצאת לחו"ל  דרך אסם UK  ואסםUSA .
חברת נסטלה היא בעלת המניות העיקרית באסם (%53.8).
אסם חתומה על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי עם חברת נסטלה, אחת מחברות המזון הגדולות בעולם. במסגרת ההסכם אסם משווקת ומייצרת את מוצרי החברה. אסם משתמשת בידע של נסטלה לפיתוח הקבוצה. (ידע טכני , מדעי, שיווקי ועוד).  תחומי הפעילות של חברת אסם מחולקים לארבעה קבוצות עיקריות.  מזון טמפ' חדר, חטיפים ומאפה,  מזון מצונן ומזון קפוא.
בכוונת הקבוצה להשתלב בפרויקט GLOBE של נסטלה שמטרתו יצירת סטנדרטיזציה עולמית בין כל מערכות המחשב של תהליכי העבודה בכל חברות נסטלה העולמית.
אסם מבצעת מהלך של התרחבות לשוקי חו"ל כמו הקמת מפעל טבעול בצ'כיה. דבר שיאפשר התייעלות תפעולית ולוגיסטית תוך קירבה לשוקי יעד כמו גם יצור ושווק מוצרים בעלי אורך חיים קצר.
רכישת החברה האירופית  HALSANS KOK( בדצמבר 2005 ) תאפשר השתלבות בשוק הסקנדינבי לחברת הבת טבעול, אשר 55% ממכרותיה מופנים ליצוא. בשל היצוא אסם מושפעת מניוד שערי המטבע , ב שנת 2005 חל קיטון בהכנסות מול 2004 הקיטון נובע בעיקר מהתיסוף שחל בשקל מול המטבעות האירופאים.
בשלב זה הקבוצה עסוקה בהקמת מרכז לוגיסטי ארצי באזור שוהם , דבר שיצמצם את מספר מרכזי ההפצה שלה וייעל את המערך.