מחקר שיווקי מודלים ודיספלינות- רשת אורט לחינוך היי טק

מקצוע
מילות מפתח , , , , , ,
שנת הגשה 2003
מספר מילים 3400
מספר מקורות 8

תקציר העבודה

תוכן :
•         מבוא
•         תיאור כללי –רשת אורט •         תיאור כללי מוצר שניבחר –רשת המכללות •         אסטרטגיה שיווקית נוכחית :
–         SWOT –         פילוח שוק –         אסטרטגית מיצוב –         תמהיל השיווק •         המחקר השיווקי :
–         בעיה  עסקית –         דיסיפלינה רלוונטית –         רציונאל המחקר –         יעדי המחקר –         שאלות המחקר –         השערת המחקר –         שיטות איסוף נתונים –         שיטות ניתוח נתונים •         נספחים
1 .      מיצוב- דוגמאות פרסומות
2 .      שאלון המחקר
3 .      דוגמאות לתוצאות הניתוח מבוא
: העבודה בוחנת את רשת החינוך אורט.
לרשת הוותיקה זכויות רבות התחום החינוך בארץ אולם זכויות אלו לא עומדות לה בתחרות המחריפה בשוק הלימודים הגבוהים.
לאורט רשת מכללות בפריסה ארצית, שאיפתה של אורט לתפוס נתח עיקרי משוק הלימודים הגבוהים בנושאי היי טק וטכנולוגיה "רכה " (עיצוב ,גרפיקה וכו..) לא עלה יפה.
הרשת המבוססת במידה רבה על עוצמת מותג העל – "אורט" סובלת לא מעט מהקישוריות אליו. גם האסטרטגיה השיווקית של אורט המושפעת מאוד מהחזון הרעיוני והתפקיד החברתי של הרשת, מתקשה להתמודד עם התחרות הפרועה.
בעיית ההתמודדות בשוק העלתה אפילו את הצורך לבחון את המשך יעילות  האסטרטגיה הנוכחית.
העבודה באה להציע מחקר שוק מקיף שיסייע לרשת מכללות אורט לזהות את בעיותיה ויתרונותיה בקרב קה"מ ולנצלם טוב יותר .