ניתוח שיווקי של מכללת הולידי אין למלונאות

מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2004
מספר מילים 6215
מספר מקורות 4

תקציר העבודה

תוכן עניינים
מבוא. 1
רקע על החברה ומוצריה. 2
קורסים המוצעים במכללה. 2
קורסים לעולים בהולידיי אין 2
מיקום המכללה. 2
מסלול לימודים אקדמי 3
קהל היעד של המכללה. 3
התפתחות המכללה בשנים האחרונות. 4 – 3
מבנה ארגוני 5
בעלי תפקידים במכללה. 5
מבנה ארגוני – תרשים. 6
רכזת השיווק –מרי חג'בי 7
מערכת המידע השיווקי 8
מעורבות הצרכן 8
תפיסת הסיכון של המוצר. 8
ניתוח SWOT. 9
ניתוח PEST. 10 ניתוח סביבה תחרותית עפ"י מודל היהלום של פורטר. 10 אסטרטגיה שיווקית. 11
מטרות ויעדים. 11
סגמנטציה. 11
מיצוב. 11
תמהיל השיווק. 12
מדיניות מוצרים. 12
איפיון המוצר. 12
אריזה. 12
מיתוג 12
מחזור חיי מוצר. 12
קידום מכירות המוצר. 12
מקום הפצת המוצר. 13
מדיניות מחירים. 13
מטריצת BCG.. 13
תקשורת שיווקית. 14
צינורות השיווק. 14
תוכניות לעתיד. 14
סיכום………………………………………………………………………………………………………16
ביבליוגרפיה. 17
נספחים -18
מבוא
החלטנו לעשות את העבודה שלנו על ניתוח מערכת השיווק של מכללת הולידיי אין.
אנו החלטנו לבחור את מכללת הולידיי אין בטבריה בתור הנושא לניתוח שיווקי, מכיוון שאנו לומדים במכללה זו וקרובים אליה מכל הבחינות הן מהבחינה של קרבה פיזית והן מהבחינה של הקרבה המנטאלית (אנו חלק ממערך הלימודים).
בעבודה נעסוק בניתוח המכללה מכל הבחינות השיווקיות כגון: * ניתוח המבנה הארגוני.
* המידע שנאסף, לאן נלקח, האם נשמר, מתועד ו/או משמש את המכללה ולאילו צרכים.
* ניתוח הצרכן (התלמיד) מבחינת מידת המעורבות שלו ותפיסת הסיכון של המוצר בשוק.
* ניתוחי  s.w.o.t, p.e.s.t, porter, bcg.   * אסטרטגיה שיווקית של המכללה מבחינת: המטרות והיעדים, סגמנטציה (פילוח שוק), מיצוב- איך המכללה מעצבת את מערך      השיווק שלה על מנת שתתפוס עמדה דומיננטית בשוק.
* תמהיל השיווק:
מדיניות מוצרים, מדיניות מחירים.
* צינורות שיווק ועוד… על מנת לבנות את העבודה נעזרנו ברכזת השיווק מרי אשר נעתרה מיידית לסייע לנו. אנו נבצע ראיונות במהלך העבודה אשר כוללים שאלות על כל הנושאים שנזכרו לעיל וכדי שנוכל להשלים את התמונה ניעזר בגב' גילה בן מרגי מנהלת המכללה אשר תוכל לתת לנו תמונה כוללת על היסטורית המכללה ואופן הקמתה.
כמו כן נעזרנו גם בספרות הכתובה שסייעה לנו לבנות את השאלות לראיונות עם מרי.
מכללת הולידיי אין נושאת את שם הרשת הגדולה המפורסמת בכל העולם, דבר המקנה לה יתרון על מתחרותיה – תדמור, דן גורמה.
(שעליהן נרחיב במהלך העבודה) את הרשת בארץ מחזיקה חברת "אפריקה ישראל תיירות ונופש" בבעלות לב לבייב. המכללה כיום בעלת ניסיון רב בתחום חינוך המלונאות, כמו כן התלמידים המסיימים במכללה מתקבלים לעבודה מידית עצם השם שיצא לה ברחבי הארץ. לבאי המכללה מוצעים כל מקצועות המלונאות החל מפקידי קבלה דרך טבחים וכלה במנהלים בתחום. את המכללה מאייש צוות מורים מקצועי בעלי ידע וניסיון רב בתחום. מורים אלו דואגים להעביר את כל המידע ואפילו תורמים מהשכלתם האישית וניסיונם העשיר הנצבר במשך השנים לתלמידים. מכללת הולידיי אין חורטת על דגלה את המטרה הראשית שלה והיא הכשרת דור חדש של אנשי מלונאות מקצועיים בעלי ידע נרחב, רענן ומפרה. כשאנו מסתכלים על המצב הקיים אנו רואים את מצב התיירות בארץ בתקופת שפל מתמשך ואין אנו יודעים מתי כל זה ישתנה לטובה ונשאלת השאלה המשמעותית ביותר והיא למה בעצם מלמדים מלונאות כאשר מצב התיירות בארץ (המושלך על המלונות ישירות) אינו נמצא בתקופתו הטובה?   את התשובה לשאלה זו אמרה לנו מרי שמתוך ניסיונה בתחום ענף התיירות הוא ענף הפכפך ותלוי במצב המדינה. אנו מאמינים שכשיש נפילה תמיד לאחר מכן תבוא עלייה. דוגמא לכך היא מלחמת המפרץ מרי עבדה בזמנו במלון באילת התקופה הייתה קשה אך מיד לאחר מכן המצב השתפר פלאים, דוגמא נוספת היא השנה האחרונה, שמנתונים שאמרה לנו מרי מצב תיירות הפנים השתפר לאחר שהייתה נפילה גדולה.
דוגמאות אלו רק מחזקות לנו את תחושת האופטימיות וברגע שתהיה הפסקת אש ובתקווה שלום, הענף יתאושש והתיירים יחלו לזרום לישראל כי אחרי הכול זו מדינה הקדושה לשתי הדתות.   למרות המצב הנוכחי הלא כל כך מסביר פנים, שומרת המכללה על רף עלייה גבוה במספר הבוגרים מידי שנה במהלך 8 השנים האחרונות מה שמראה על תכנית שיווקית מדוקדקת, מקיפה ויעילה למדי.