עבודה בקורס תיאוריה ארגונית

מקצוע
שנת הגשה 2006
מספר מילים 5373
מספר מקורות 2

תקציר העבודה

תרגיל מס' 3 – תיאוריה ארגונית  
2 6.12.05
תוכן עניינים
מבוא…………………………………………………………………………-.3
תאור הארגון משטרת ישראל –4-6
תאור היחידה בארגון-  מחוז המרכז 7-8
שינוי וחידוש ..9-10 הסיבות שהביאו לצורך בביצוע השינוי –.11-12
תהליך ביצוע השינוי ומיסודו –12-13
שינוי ארגוני במשטרת ישראל, מחוז המרכז -14-15
ניתוח השינוי הארגוני במחוז במרכז בהתאמה ל- פרק  14  "שינוי וחידוש" -.16-17
הערכת תוצאות השינוי בהשוואה למצב הקודם –… 18
סיכום –..19
ביבליוגרפיה -20 מבוא
העבודה תעסוק בשינוי וחידוש ארגונים מאפיינים , מבנים תהליכים . בחרנו בארגון משטרת ישראל שהכניס שינוי טכנולוגי על ידי הקמת מרכזי שליטה . עקב גודלו ומורכבותו  של הארגון בחרנו להתייחס לשינוי טכנולוגי שבוצע במחוז מרכז בלבד. ובחרנו יעד אחד בלבד, ממגוון היעדים שאותם הציבה המשטרה והוא – שיפור השירות לאזרח . בעקבות היעד הנ"ל היו שינויים רבים במחוז אך המשמעותי שבהם הוא הטכנולוגי.
בהמשך תיאור נרחב של שינוי ארגוני שהתבצע במשטרת ישראל ותיאור הארגון באופן סכמתי . סיכום בקצרה שלושת הנושאים ( על פי סמואל ) וניתוח הארגון שנבחר על פי שלושת הנושאים שלהלן : א.      סוג השינוי ( ייעודי , מבני , טכנולוגי , אנושי ) ב.      הסיבות שהביאו לצורך בביצוע השינוי .
ג.        תהליך ביצוע השינוי ומיסודו (על פי קורט לוין) .
סוג השינוי מדובר על המאפיינים הארגוניים שהוא מיועד להחליף בחדשים ואת קבוצות המשתתפים שהשינוי מיועד להם . את הגורמים המחוללים אותו , הכוחות המאיצים ומעכבים את השלמתו .
השינוי המתייחס למערך הגורמים הסביבתיים המשפעים על מבנהו ועל תפקודו של הארגון , השינוי למערך הפועלים בארגון משפיעים עליו . הסיבות שהביאו לצורך בביצוע השינוי מדבר על כך ששינויים אינם מתרחשים באקראי אלא תולדה של שורת תנאים מסוימים ופועל יוצא של גורמים המדרבנים אותם .
שינוי נוצר כאשר רמת התפקוד של הארגון אינה תואמת את ציפיות המשתתפים ,  את אילו של הממונים עליהם או גורמים חיצוניים בעלי דעה והשפעה בארגון .
תהליך ביצוע השינוי ומיסודו המתייחס לכך שכל שינוי נועד להביא לביטולו של מצב קיים ולהנהיג במקומו מצב חדש , השונה מקודמו . ולבסוף הערכת תוצאות השינוי בהשוואה למצב הקודם בארגון (משטרת ישראל הקמת מרכזי שליטה) בהדגש על שינוי בהיבט הטכנולוגי וממצאי השאלון שהועבר לאזרחים שרואיינו עם קבלת דו"ח תנועה משוטר.