פתיחת שערי ההשכלה הגבוהה כאמצעי לפיקוח חברתי
מוסד לימוד | אוניברסיטת בר-אילן |
מקצוע | סוציולוגיה |
מילות מפתח | השכלה, חברה, חיברות, סוציולוגיה, פיקוח, פסיכולוגיה |
שנת הגשה | 2002 |
מספר מילים | 2056 |
מספר מקורות | 10 |
תקציר העבודה
שם העבודה: פתיחת שערי ההשכלה הגבוהה כאמצעי לפיקוח חברתי. העבודה כוללת:
1. מבוא:
בעבודה זו אסקור את היבטיו השונים של הפיקוח החברתי הרלוונטיים לעבודתי.
אציג תיאוריות המסבירות את הפונקציה אותה הוא ממלא, כלומר איזו תועלת מפיקה החברה מן הפיקוח ?
אדון בסוגיית ההשכלה הגבוהה במדינת ישראל כאמצעי לפיקוח חברתי.
אעשה זאת כל זמן שתשאל השאלה שמוכרחה להישאל, קרי, האם הרחבת שערי ההשכלה הגבוהה שחלה בשנים האחרונות, נועדה להקל על הפרט בהתפתחותו האישית והאינטלקטואלית או שמא מגמה זו הנה פעילות יזומה המשרתת בעיקר את רצונם של יחידים בחברה, אלו האוחזים בכוח ?
2 . תיאוריות: התיאוריה הפונקציונליסטית, תיאורית הפיקוח של הירשי, הגישה התועלתנית ותיאורית התיוג.
3. דמוקרטיזציה של ההשכלה הגבוהה: סקירת התפתחותית של ההשכלה הגבוהה בישראל, נתונים מספריים, סיבות, מניעים, מגמות
4 . מדוע נפתחו השערים כל כך בקלות ?
5. סיכום.
6.
ביבליוגרפיה: 10 פריטים. 7.
סה"כ עמודים: 7.