שימור התשוקה בין בני זוג ע"י פעילות גופנית משותפת

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , , , , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 6230
מספר מקורות 23

תקציר העבודה

עבודה סמינריונית בנושא שימור התשוקה בין בני זוג ע"י פעילות גופנית משותפת אוקטובר 2006
תוכן העניינים
תקציר מבוא האהבה על פי סטרנברג אהבה, משיכה והתאמה השפעה של עוררות גופנית על רגש שאלת המחקר השערת המחקר רציונאל שיטה ניתוח הממצאים דיון וסיכום ביבליוגרפיה נספח
1 : שאלון נספח
2 : סטטיסטיקה תיאורית נספח
3 : סטטיסטיקה הסקתית תקציר אחד הבסיסים לחיי זוגיות היא התשוקה הכוללת מרכיבים רגשיים ופיזיולוגיים גם יחד.
המרכיב הרגשית הוא השתוקקות עמוקה להיות יחד והמרכיב הפיזיולוגי הוא עוררות. לפעמים תשוקה מתפתחת באופן מיידי, בעוד שתחושת האינטימיות מגיעה רק אחרי זמן מה. תיאורית "שני הגורמים של הרגש" (The two-factor theory of emotion) קובעת כי שני הגורמים לרגש הם העוררות הפיזית עצמה וגורם אחר אשר משפיע על תפיסת העוררות לכוון של רגש מסוים. על בסיס תיאוריה זאת פותחה תיאוריה ספציפית "תיאורית שני הגורמים של האהבה" (The two-factor theory of love) אשר קובעת כי עירור פיזי קודם עשוי להביא לתגובה רומנטית (Physical Arousal accentuated romantic responses) .
עירורים פיזיים הדורשים מהגוף להגביר את קצב הלב, לחץ הדם, ומהירות זרימת הדם מלווים לעתים קרובות בהפרשת דופמין ונוראדרנלין. שני נוירוטרנסמיטורים אלו קשורים גם לתהליך הפסיכופיזיולוגי של משיכה מינית , התאהבות ותשוקה.
במחקר זה, שאלת המחקר היא "אילו פעילויות משותפות גורמות לשימור התשוקה בין בני זוג?"  השערת המחקר היא פעילויות ספורטיביות משותפות גורמות לשימור התשוקה בין בני זוג, זאת כיוון שפעילויות ספורטיביות, ובמיוחד ספורט אתגרי גורמות לעירור גופני , כאשר הן באות בקונוטציה של פעילות משותפת של בני הזוג, הן עשויות להביא להגברת התשוקה ההדדית.
ממצאי מחקר זה מאוששים את השערת המחקר.  נמצא כי פעילויות ספורטיביות שונות המבוצעות ע"י בני זוג בצוותא, אכן קשורות במתאם גבוה לעצמת התשוקה בין בני הזוג.