השפעת תפקידי המין (מגדר) על התפיסה הסטריאוטיפית של הצרכן

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 2259
מספר מקורות 4

תקציר העבודה

קורס מס'
1 0344 – ניהול הפרסום השפעת תפקידי המין בפרסום על התפיסה הסטריאוטיפית של הצרכן   תאריך הגשת העבודה: 10/02/2006
  שם המרצה: תוכן העיניינים 1.
מבוא 3
2.
פרסום ומגדר 4
2.1
הצגת תפקידי המין במדיה הפרסומית 4
2.2
המימד הנשי – תפקיד האישה במדינות "פמיניסטיות" 4
2.3
המימד הגברי – תפקיד הגבר במדינות "שובינסטיות" 5
3.
התפיסה הסטריאוטיפית של החברה 6
3.1
מהו סטריאוטיפ?
6
3.2
 התפיסה הסטריאוטיפית של "הנשים" במדיה הפרסומית 7
4.
השפעת הצגת תפקידי המין על התפיסה הסטריאוטיפית של הצרכן 8
4.1
"סוציאליזציה" וסטריאוטיפים 8
4.2
"המדיה התרבותית" 8
5.
סיכום 9
6.
ביבליוגרפיה 10
1 . מבוא
פרסום הוא אחד הערוצים הכלל העולמיים של התקשורת והוא עוסק בתפיסת תשומת הלב של הצרכנים במטרה למכור להם משהו. הפרסום מציג להם את המוצר בדרכים שונות עד כמה שאפשר. אף על פי כן, שמרבית הדימויים הנפוצים שמשתמשים בפרסום הם סקסיסטיים ותדמית סטריאוטיפית של נשים. איזו השפעה פרסומית יש על הגברים והנשים הנחשפים למס' רב ומגוון של מסרים הנמצאים סביבנו ביום יום? (Mayne,2000).
לאור זאת, לפרסום בד"כ יש יותר השפעה בהפצת מסרים סטריאוטיפים מאשר לספרות, מה שעושה את הפרסום נגיש יותר.
יתר על כן, הדרך הפרסומית שבה מציגים את המינים משפיעה על התפיסה של האנשים בתפקידי המין בחיים האמיתיים. (Schroder, Wulf, Hfstee 2002).
בעבודה זו אבדוק את שאלת המחקר שלי: האם הצגת תפקידי המין בפרסום משפיעה ומשקפת על המציאות הסטריאוטיפית של הצרכן?
אבדוק זאת על פי 2 משתנים כאשר האחד הוא משתנה בלתי תלוי המוגדר כתפקידי המין (מגדר) המשפיע על המשתנה השני שהוא המשתנה התלוי שמוגדר כתפיסה הסטריאוטיפית של הצרכן.
שיטת המחקר בעבודתי היא על פי הגישה האיכותית המתבססת על סקירה ספרותית.
בעבודתי התבססתי על השוואה בין 4 מאמרים כאשר התמקדתי בשני מאמרים עיקריים והשוואתי בניהם.