עבודה מסכמת על אסכולות בתקשורת

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 4231

תקציר העבודה

האסכולה של ספירלת השתיקה אסכולת החיברות הבניית המציאות האסכולה של קביעת סדר היום אסכולת המערכה,תאוריית הקמפיין אסכולת השימושים והסיפוקים אסכולת המחט התת-עוריתקליע הקסם  האסכולה של ספירלת השתיקה:
(Spiral of silence) "ספירלת השתיקה", נוסחה ופורסמה במחצית שנות ה-70, והיא מיוחסת לסוציולוגית הגרמנייה אליזבט נואלה-נוימן. טיעונה העיקרי של האסכולה תקשורת ההמונים מעצבת לא רק דימויים של המציאות, אלא אף נוטלת חלק בעיצוב המציאות הממשית.
טיעון זה עשוי להיראות נועז יותר מן הטיעונים של האסכולות האחרות: אמצעי תקשורת ההמונים מסוגלים לא רק להבנות את המציאות הנתפסת, אלא אף ליצור מציאות חדשה, פשוטו כמשמעו. במילים אחרות, נואלה-נוימן טענה כי אמצעי התקשורת לוקים בהטיות שמאליות. לראשותה של נואלה-נוימן עמדו רקע מחקרי וניסיון פוליטי עשירים, שאפשרו לה לנתח את הסיקור התקשורתי של מערכות הבחירות בגרמניה המערבית בשנות השישים והשבעים. ממצאיה חיזקו את ההערכות, שלאמצעי תקשורת ההמונים יש חלק ביצירת אקלים פוליטי שאין לו כיסוי עובדתי של ממש.
לדבריה, הסיקור התקשורתי יצר את הרושם המצטבר, שהמפלגה הסוציאל דמוקרטית, המזוהה עם השמאל, עומדת לנצח, למרות שלפי הסקרים, שרר שיווין בינה לבין המפלגה הדמוקרטית הנוצרית, המזוהה עם הימין. היא חקרה ומצאה פער בין דיווחי התקשורת לבין סקרי דעת קהל שערך המכון המפורסם שבהנהלתה. פער זה נובע, לדעתה, מהנטיות השמאלניות של העיתונאים ומשקף את משאלות לבם.
הדמוקרטים הנוצרים …..