תוכנית עסקית - חברת הנעלה - קבלת 100 בקורס

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 4970
מספר מקורות 10

תקציר העבודה

1 . תמצית מנהלים
1 .1 מטרת התוכנית בכוונת חברת "מיאמי" העוסקת במכירה, ייצור ושיווק נעלי נשים להרחיב את עסקיה ולהיכנס לתחום חדש של – מכירה, ייצור ושיווק ביגוד עור ואביזרים נלווים מעור בהתבסס על הידע, הניסיון והמוניטין אשר נרכש במשך שנות קיומו של העסק. לפיכך הציב העסק מס' מטרות מרכזיות בביצוע התוכנית : ביצוע בחינת כדאיות עסקית –  הצגת מודל כלכלי שיכיל: עלויות חומרים, ציוד, פרסום, כ"א, הוצ' קבועות, הפצה, רווחים ומכירות. גיוס הון – על מנת ליישם את הרעיון העסקי ועל מנת שיהווה גב כלכלי להשקעה. תכנון עסקי מסודר וארוך טווח ליחידה העסקית והגדרת אופן הביצוע לפי שלבים.

1 .2 תמצית החזון, משימה והחברה "מיאמי" הינה חברה פרטית בבעלות משפחתית שהוקמה בשנת 1952 העוסקת בעיצוב, ייצור ומכירת נעלי נשים יוקרתיות וכן עתידה להיכנס לתחום ביגוד העור והאביזרים הנלווים, בקמעונאות ובסיטונאות. ייחודיות העסק תהיה האפשרות לרכוש נעליים וביגוד בהזמנה אישית לפי דרישת הלקוח לגבי צורה, צבע, סגנון וכד', ובנוסף יכולת ייצור סדרות גדולות, כאשר איכות הנעליים ידועה כגבוהה ביותר. חזון החברה הינו פיתוח המותג "מיאמי" כחלק בלתי נפרד ממלתחתה של האישה הישראלית, כמותג מוכר ואיכותי בתחום האופנה בארץ ומשימתה של החברה הינה עיצוב, ייצור ומכירת מוצרי ביגוד מעור, הנעלה ואביזרי אופנה נלווים בעלי איכות גבוהה, ע"י הרחבת קו המוצרים וקווי ייצור. המותג ייהפך למותג אופנה רחב יותר מעבר לנעליים, תוך כדי שמירה על איכות גבוהה ואמינות. "מיאמי" תעשה זאת תוך כדי שמירה על רווחיות, הבטחת כדאיות למשקיעיה ויצירת סביבת עבודה פורייה, שימת דגש על מצוינות, צמיחה מתמשכת ותודעת שירות.

1 .3 תמצית תיאור הענף והשוק מניתוח הענף עולה כי קיים צורך הולך וגובר של הלקוחות לבצע קנייה מלאה למלתחה האישית הכוללת ביגוד והנעלה גם יחד מאותו עסק, דבר המהווה הזדמנות עסקית לשילוב של ענפים תחת קורת גג אחת.
"מיאמי" תפעל בענף ההנעלה וענף ביגוד העור. תחום ביגוד העור, נחשב למוצר אופנה יוקרתי ואיכותי בעל תמורה גבוהה למחיר. רוב מכירות בחודשים נובמבר-פברואר, כיוון שהבגדים מזוהים כהולמים את העונה הקרה. החל משנת 2004 חלה התפתחות של ענפי ההלבשה והעור שהשפיעו באופן חיובי –  צמיחה, גידול בצריכה הפרטית, שיפור במצב הביטחוני והתאוששות בכלכלה העולמית. השפעה בהיבט שלילי- הפרעות בשקט התעשייתי כגון, שביתות במגזר הציבורי וכו'. בתחום ההנעלה, עלות המוצרים גבוהה  לעומת הטקסטיל, מלבד תחום העורות שם המחירים גבוהים בשני הענפים כיוון שמחירי העורות במגמת עלייה כתוצאה מהתחזקות האירו. קיים תהליך מתמשך של ירידת מחירים, כתוצאה מהתחזקות הרשתות שמוכרות בזול. המותגים הזולים והמותגים היקרים, מושפעים מתופעה נוספת של חדירת השוק הסיני. השפעה נוספת הינה תרבות הצריכה בקניונים שהולכת ומתחזקת כל הזמן, ומעמדן של חנויות "הרחוב" נשחק. שווי שוק נעלי הנשים בישראל מוערך בכ-100 מיליון דולר בשנה, אם כי יכולת הצמיחה העתידיות של השוק מצומצמות אך קיימות (כ- 5% בשנה). בענף ביגוד העור אשר נחשב לנישת שוק רדומה כמעט לחלוטין (ומכאן הפוטנציאל הרב שיש בו) קיים שוק הנאמד ב כ- 20 מליון דולר בשנה בלבד.  בשנה האחרונה חלה בו צמיחה של 7%. הצמיחה צפויה להמשך עם השיפור במצב הכלכלי בישראל, וזאת מכיוון שמדובר במוצר אקסקלוסיבי המיועד לשכבות החזקות באוכלוסיה. גורמי ההצלחה העיקריים בענף: חדשנות, הקפדה על איכות גבוהה, עיצוב, מיקום ותודעת שירות מפותחת.
מגמות עיקריות בענף ההנעלה והביגוד הם תחרות אגרסיבית, כניסה של הקונים לתוך מרכזי הקניות הגדולים, אופי הלקוחות שדורשים יותר איכות ומוכנים לשלם יותר תמורתה, תהליך הגלובליזציה, וכן השוק שהפך לשוק קונים עם הגדרות ברורות של דרישות הלקוחות. קהל היעד הוא לקוחות עסקיים- מעצבים הנעזרים בשירותים של היצרנים וחנויות קמעונאיות גדולות וקטנות. קהל זה מאופיין כפורץ דרך באופנה ובגיוון הדגמים המוצעים על ידו. כמו כן, לקוחות פרטיים – הקונות והמשתמשות עצמן. דפוס הרכישה של הקהל הפרטי הוא בד"כ רכישה חוזרת כאשר התדירות משתנה בהתאם ללקוח.  ענף ההנעלה תחרותי מאוד, וקיימים מאות מתחרים בודדים-חנויות קטנות ורשתות גדולות. ענף הביגוד מאופיין במס' מתחרים קטן יותר שכן המוצר יותר יוקרתי ופחות שכיח. בענף אין צפי קרוב לכניסת מתחרים חדשים וזאת עקב עלויות חו"ג גבוהות וקיום שוק לקוחות מצומצם. רוב השוק נשלט ע"י יבוא בעיקר מתורכיה, סין ואיטליה ואין ייצור עצמי בארץ.כמו כן, נתקשה למצוא חנויות קטנות והשוק נשלט בעיקר ע"י רשתות גדולות ובראשן "ריבק ליין"," CASA VOGUE .
1 .4 תמצית תיאור המוצר:
הנעליים הנמכרות הינן נעלי ערב לנשים הפונות לכל הגילאים באוכלוסיה, עם דגש על תחום העור והיכולת לשלב אבזור אופנתי (יהלומים, אבני חן, רקמות, הדפסים, וכו'). הייחודיות במוצר הקיים היום היא העיצוב לפי צרכי הלקוח, ואיכות המוצר. הפסיפס של סוגי הנעליים הינו רחב, כשמרביתם נמכרות לאורך כל השנה. התכנון בכניסה לתחום ביגוד עור לנשים הכולל מעילים, ז'קטים, חולצות ומכנסיים בהתאמה אישית של הלקוח ואביזרים נלווים- חגורות ותיקי עור. המוצר נחשב לייחודי בעלי טיב ואיכות גבוהים. העסק נחשב מומחה בייצור נעלי העור, כאשר רמת המוצרים מבחינת המגוון רחבה מאוד. הלקוח זוכה ללווי אישי של אנשי המכירות והעיצוב ב"מיאמי" מרגע עיצוב המוצר ועד השלמתו לשביעות רצונו.
1 .5 תמצית האסטרטגיה:
המטרות האסטרטגיות ש'מיאמי' הציבה לעצמה הן  הגדלת ערך הלקוח ,שמירה והגדלת הרווחיות בטווח הארוך והבטחת כדאיות למשקיעים. במקביל נקבעו יעדים למחזור מכירות ויעדי צמיחה רלוונטיים. לאור אלו מיאמי' תשלב שתי אסטרטגיות עסקיות קוהרנטיות  שיתכנסו לתוכנית עבודה לחמשת השנים הקרובות.
ננקוט באסטרטגית בידול ומיקוד עפ"י מודל פורטר בהתבסס על ערך ייחודי של מוצר בהזמנה אישית באיכות גבוהה ופיתוח מוצרים עפ"י מודל אנסוף ,ייצור מוצרי עור. שילוב מוצרים חדשים לשוק הקיים תוך בידולם והתמקדות בפלח השוק הם הצעדים האפקטיביים ביותר להשגת המטרות והיעדים שהוצבו ויביאו את 'מיאמי' לניצול היעיל ביותר של יתרונותיה ומשאביה הקיימים מול המתחרים, לאור הסביבה העסקית ובמקביל למזעור ההשפעה השלילית של חסרונותיה וחולשותיה.כחלק מהאסטרטגיה העסקית 'מיאמי' תנקוט באסטרטגיה שיווקית שעיקריה הם מיצוב המוצר כיוקרתי ואיכותי,פניה לאוכלוסיה מהמעמד הבינוני ומעלה והשקעות שונות בקידום.
1 .6 תמצית פיננסית : לשם ביצוע התוכנית דרושה השקעה של כ- 310 אלפי ₪, בעיקר לצורך רכישת ציוד ומכונות שישמשו את העסק בהרכבו החדש, וסגירת פער תזרים המזומנים בשנה הראשונה. שלב החדירה יסתיים בהפסד בשנה הראשונה שבה תספוג החברה את ההשקעות החד פעמיות, ולאחר מכן, עפ"י תוכנית החומש אנו צופים כי החברה תהפוך לרווחית החל מהשנה השנייה מיישום התוכנית, והרווחים צפויים לגדול בשיעור הולך וגדל באיטיות בשיעור צמיחה של 5%-7% לשנה. החברה תגיע לנקודת האיזון במכירות של כ- 90% מהצפי לאורך השנים. מדדי הכדאיות מצביעים על החזר השקעה בזמן קצר של עד שנתיים .
תוכן העניינים – תוכנית עסקית – " מיאמי "                                                                                                           
1 .   תמצית מנהלים .3-4

2 .   תאור החברה …5-8

3 .   תאור הענף והשוק -…9-16
 
4 .   תאור המוצר / השירות 16-18  5.   תאור האסטרטגיה העסקית והשיווקית –19-22

6 .   תוכנית התפעול וכוח האדם –23-24
7.   תוכנית המימון וההשקעות –24-
5
8 .   התוכנית הפיננסית -..26-29
9.   המלצות –.30