ניתוח ERP - הגדרה , סקירה ,שימוש ,נתונים סטטיסטיים

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 4970
מספר מקורות 10

תקציר העבודה

תוכן עניינים
                                                                                                   עמוד
1 .    מבוא ..
2                                                                 
2 .    ERP – ניתוח מקורות מידע 5-8
3 .1       מקורות המאמרים ומהימנותם -.. 5
3 .2      הגדרה –…
5
3 .3       סקירה ERP …
5
3 .4       ישום
6
3 .5       שימוש –…7
3 .6       יתרונות – הזדמנויות -..7
3 .7       חסרונות- סיכונים –.8
3 .8       נתונים סטטיסטים בישראל –..8
3 .    סיכום  9
3 .1  ביבליוגרפיה  -..10
1 .      מבוא העבודה תעסוק בתחום מערכות המידע בארגון וזאת על ידי ניתוח מאמרים שונים בנושא ERP .
במסגרת העבדה ייעשו שימושים בתוכנות שונות המשמשות כמסד נתונים או תוכנות לעיבוד נתונים.
יבוצע ניתוח ERP שבו נמצאו הבדלים בין המאמרים השונים , מחקר אקדמי, פרסום של מומחה  ואנציקלופדיה אינטראקטיבית.
 ה ERPהיא מערכת אחת של מידע ותכנון בכל הארגון.
מעבירה נתונים בזמן אמת ממערכות השיווק,התפעול והכספים ומקשרת ביניהם לבין תכנון המערכת הלוגיסטית של הלקוחות והספקים. שימוש במערכת  יאפשר לחברה לחסוך משאבים בכוח אדם ,בייעול הטיפול במלאי ,מעקב אחרי הזמנות לקוחות והספקתם בזמן . במערכת ה ERP מקבלים נתונים בזמן אמת ,במערכת אחת וברמה שוטפת. ישום המערכת בארגון הוא מהלך מורכב אשר בסיומו הארגון עובר מהפך שלם בתפיסות, בתפעול ובניהול שלו. זהו מהלך שמשפיע על כל הארגון ולא רק על מערכות המחשוב שלו. מהווה שינוי מהותי בתפיסת העובדים את תפקידם בארגון. יש צורך במינוי של מלווה ניהולי לפרויקט ,קבלת אחריות וליווי אישי של המחקר, אפיון, פיתוח והטמעת המערכת בארגון.יש צורך בקביעת לוח זמנים להטמעת המערכת .
 חברות קטנות ובינוניות שלא עסקו בשילוב מערכות למערכת אחת ונאלצות בסופו של דבר להשקיע משאבים יקרים בהחלפת כל המערכת. לכן רצוי להתחיל מההתחלה ברכישת מערכות מודולריות בעלות שפה משותפת כדי להביא לאינטגרציה מלאה של המערכת בעסק.
2 .      ERP – ניתוח מקורות מידע
3 .1  מקורות המאמרים ומהימנותם. א.      מאמרם של  Spathis, Constantinides, (2003) הוא מחקר אקדמי עובדתי שמבוסס על מחקרים שנעשו, עם ציטוטים  ומראה מקום מהספרות האקדמית.כמו כן בדיקה שבוצעה על מערכות במפעלים ביוון.ניתן לעבור על תוצאות המחקר ולבדקם, הם מגובים בנתונים סטטיסטיים. ב.      מאמרה של  ) Jones,k 2004) Aberdeen Group. הוא מאמר מייעץ לגבי מערכות בתחום הפתרונות של החברה בה היא מועסקת .כותבת המאמר היא ראש מחלקת המחקר והייעוץ של הקבוצה . הקבוצה עוסקת במתן יעוץ לפתרונות מחשוב לארגונים הגדולים בעולם ( 5000 הראשונים).יש ברשותה את הניסיון והיכולת היא עוסקת בנושא , אבל צריך לזכור כי מתפקידה לספק מוצרים בתחום.
ג.        En.wikipedia.org הוא מיזם רב לשוני באינטרנט לחיבור אנציקלופדיה שיתופית וחופשית שאותה כולם יכולים לערוך. המאמר הוא מניסיון אנשים רבים , מביא תחושות ומחשבות של אנשים מניסיונם האישי או האקדמי אך אינו מחקר אמיתי. אינו נסמך אל מחקר עובדתי, אין ציטוטים או מראי מקום . 
3 .2  הגדרה.
"A Software system with integrated functions for all major business functions across an organization such as production, distrbution, sales, finance and human resources management." Bocij and others.
(2006 P 701).
"The primary purpose of implementing Enterprise Resource Planning is to run the business, in a rapidly changing and highly competitive environment, far better than before." Wallace, Kremzar (2001 p 12)  "Systems are integrated software applications to control and manage administrative and financial systems in an organization “wild (2002 p 346( Spathis, Constantinides, (2003) "מערכת הERP משלבת בין כל מערכות הארגון בזמן אמת.השילוב בין זרימת המידע קבלת ההחלטות תכנון והשליטה של המערכת מאפשרת להנהלה להגיב על הצרכים הגדלים ומשתנים בצורה יותר יעילה"