עבודת גמר בנושא: ניתוח הסרט "ג'קי בראון" תוך בחינת איפיון הדמות של ג'קי והדרך שבה היא בוחרת לצורך עיון פמיניסטי, בעזרת חומר תיאורטי.

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 3596
מספר מקורות 4

תקציר העבודה

מטרת העבודה מטרת העבודה היא ניתוח הסרט "ג'קי בראון" תוך בחינת איפיון הדמות של ג'קי והדרך שבה היא בוחרת לצורך עיון פמיניסטי, בעזרת חומר תיאורטי. במסגרת עיון זה, אבחן האם הסרט מהווה טקסט חתרני, דהיינו טקסט המפרק סטריאוטיפים ומערער את הנורמות ההגמוניות, או שמא מדובר בטקסט הגמוני, המנציח את האישה כדמות שוליים, במסווה של טקסט חתרני (לובין,
1 995).
השערתי היא שהסרט הינו טקסט חתרני וגם פמיניסטי, כלומר טקסט שלא צריך "להילחם" בו כדי להוציא ממנו תובנות פמיניסטיות (לובין, 1995). התובנות הללו, למעשה, יהיו עניינה של עבודה זו.
תקציר עלילת "ג'קי בראון" ג'קי בראון היא דיילת שחורה בת 44, העובדת בחברת תעופה זולה וטסה בעיקר בקו לוס אנג'לס –מקסיקו. את ניידותה כדיילת היא מנצלת להשלמת הכנסה, כשהיא מבריחה כסף עבור אורדל, איש העולם התחתון, המתפרנס ממכירת נשק לא חוקי. הסיפור מתחיל כאשר בומונט, צעיר המועסק על ידי אורדל נעצר על ידי המשטרה ובחקירתו מגלה פרטים המביאים למעצרה של ג'קי בשדה התעופה. בומונט משלם בחייו עוד בטרם מתגלה הנזק שהוא עשה ואילו ג'קי, כעת היא בסכנת חיים, בוחרת בדרך שונה לגמרי. בהיותה כפופה לאורדל, עליה להפגין נאמנות כלפיו כדי להגן על חייה, ובו זמנית עליה להמנע ממאסר ארוך. לכן ג'קי מוציאה לפועל תוכנית מורכבת ומתוחכמת שבה היא מצליחה לתחמן הן את סוכני ה-FBI והן את אורדל. בסופו של דבר ידה על העליונה, היא מצליחה לנצל את הנסיבות ולהניע את כולם כדי לשרת את מטרותיה, בין היתר גם בעזרת מקס, המשחרר בערבות שמתחיל להתאהב בה.  בפרשה מעורבים גם חבריו של אורדל: לואיס, שרק השתחרר מהכלא, ומלאני, בחורה צעירה.
רקע תיאורטי פמיניזם וביקורת פמיניסטית דימוי הנשים בקולנוע לאורך השנים –