התמכרות לסמים

מקצוע
מילות מפתח , , , , , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 3288
מספר מקורות 20

תקציר העבודה

התמכרות לסמים פרק 1-הקדמה החברה המודרנית היא חברה הרגילה לחידושים במדע בכלל,ברפואה ובטכנולוגיה.כמעט מדי יום ביומו אנו שומעים על תגליות,מכשירים חדשים ומתוחכמים ,על תרופות ועוד .אנו מוכנים להתנסות בהתנסויות חדשות ולצרוך דברים שלא הכרנו עד כה.האדם המודרני סקרן יותר,פתוח יותר ולכן לעיתים גם פגיע יותר.רבים בחברה המודרנית עלולים להתפתות ולהתנסות בתחום הסמים כפי שהם מוכנים להתנסות בתחומים אחרים.השימוש בחומרים המצויים בטבע מאפיין את האדם משחר ימיו ומלווה את ההיסטוריה האנושית על כל תקופותיה ואתריה.מכל החומרים שגילה האדם ולמד להשתמש בהם,שמור מקום מיוחד במינו לחומרים המאופיינים בתכונה ייחודית, והיא יכולתם לשנות את מצב התודעה של האדם,ובהקשר הזה מוגדר מצב התודעה"שינוי איכותי בדפוס הכללי של התפקוד המנטלי,כך שהמתנסה מרגיש את תודעתו כשונה באופן קיצוני מהדרך שבה היא פועלת כרגיל".
מיהם מכורי הסמים, המשוגעים לסמים, המשתמשים לרעה בסמים, או כל מונח אחר בו אנו משתמשים בכדי לתאר את האנשים שמשתמשים בסמים בדרך שמטרידה ומדאיגה אותנו? חשוב להגיע לתיאור באמצעות קווים מנחים בהם אנו משתמשים בכדי להחליט שמישהו הוא, בפועל או בפוטנציאל, אדם עם בעיות סמים. האם הוא בד"כ צעיר? האם הוא משתמש רק בסמים ספציפיים? האם התנהגותו הגלויה ממחיזה את שימושו בסמים? האם יש לו שיער ארוך והוא לובש בגדים מלוכלכים? האם הוא אדם פסיבי או תוקפני? האם הוא איש משפחה או מתבודד חברתית? כל השאלות הנ"ל עולות לנו למחשבה כאשר אנו מתארים מיהו המשתמש בסמים.הסיבות לשימוש בסם רבות ומגוונות אך בכל זאת יש מכנה משותף למשתמשים בהם: משתמשים בהם כדי לשנות את מצבם הרגשי או כדי לפתור בעיות.לזמן קצר-ייתכן כי ישיגו את ההשפעה המקווה.הסמים אכן משנים את ההרגשה,אך הם אינם פותרים בעיות,הם רק דוחים אותן.
עבודה זו תעסוק בנושא מאוד עדין וקשה שהוא ההתמכרות לסמים,נושא שאנו חיים איתו יום יום ,ושומעים עליו המון בכל צורה אפשרית ,אם זה בקרב חברה הסובבת אותנו,ואם בסיפורים שונים ואיומים שאנו שומעים עליהם, ואם בתקשורת ובענפיה הרחבים.בחרנו לחקור נושא זה  כיוון שנוכחנו לגלות שלמרות מודעות הרבה שיש לחברה בסוגיה זו של התמכרות לסמים, ידיעתנו בנושא נשארה מצומצמת למדי וזה מחייב אותנו להעשיר את עצמינו במידע נוסף וממצאים חשובים.כמו כן במסגרת ההתנדבות בבית סוהר, מצאנו לנכון שיהיה מאוד מעניין וחשוב לחקור על הנושא בקרב אסירים משוקמים מסמים ודרכם לחוות את הנושא לעומק.