תרגום מאמר מאנגלית - protaction for sale , הוגש כחלק מעבודת סמינר בקורס מסחר בינלאומי

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע ,
מילות מפתח , , , , , , , , , ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 4998
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

בסמינר זה בחלקו הראשון נעסוק בעבודתם של הלפמן וגרוסמן במאמרם protaction for sale .
מאמר זה עוסק בפיתוח מודל שבו קבוצות אינטרס יוצרות תרומה פוליטית על מנת להשפיעה על בעלי משרה בממשלה בנושא מדיניות הסחר.קבוצות אלו "קונות" "הגנה" ע"י תמיכה בקמפיין של מפלגה ולעומתם הפוליטיקאים ממקסמים את רווחתם, אשר תלויה בחלקה בתרומות של קבוצות האינטרס ובחלקה מרווחת הבוחרים.
אנו נסקור את מבנה "התמיכה" שנוצר בש"מ פוליטי ותרומות הלובים השונים אשר מחפשים תמיכה במדיניות זהות או שנות.בנוסף נדון בשאלה ,מדוע לובים במקרים מסוימים מעדיפים להשתמש במדיניות הסחר של הממשלה מאשר באמצעים יעילים יותר?.
            במשטרים דמוקרטים ממשלות מעצבות את מדיניות המסחר בדאגה לא רק לבוחרים(אוכלוסייה) אלא גם כתוצאה מלחצים המופעלים מבעלי אינטרסים.קבוצות אינטרס נוטלות חלק פעיל בתהליך הפוליטי על מנת להשפיע על תוצאות המדיניות שבחרה הממשלה.פוליטיקאים מגיבים לתמריץ שעומד בפניהם,תמיכה כלכלית ובכלל של קבוצות אינטרס למול הבוחרים, אשר חוקרי כלכלה פוליטית מנסים להסביר את האיזון של תהליך פוליטי זה.
ישנם שתי גישות עיקריות לנושא זה,הראשונה מדגישה את התחרות הפוליטית בין מתמודדים מנוגדים מפלגות מנוגדות ועל מדיניות הסחר שינקטו באם יבחרו.הלובים מעריכים מצע של מפלגה אל מול המפלגה שמנגד ותורמות משאבים לאותה מפלגה שתציע את הרווח הגדול יותר.
המפלגה משתמשת באותם משאבים על מנת לשכנע את הבוחרים להצביע עבורה,והלובים יחשבו את התועלת שיפיקו מעליית ההסתברות שהמפלגה הנתמכת תיבחר כנגד העלות הישירה של תרומתם.
הגישה השניה רואה מדניות כלכלית כהתחייבות ממשלתית אשר מחפשת למקסם את התמיכה הכספית והפוליטית.
תוכן עניינים
הקדמה –..2-3
סקירה כללית -3-4
הצגת המודל -5-7
מבנה ההגנה -7-11
תרומה פוליטית .12-15
העדפת מדיניות מסחר -…15-16
מסקנות וסיכומים 15-18
העבודה ללא ביבליוגרפיה