ייצוג המין הנשי בפרסומות לבשמים

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 9746
מספר מקורות 23

תקציר העבודה

מבוא
הפרסומת הפכה לחלק בלתי נפרד מחיינו, היא אופפת אותנו בביתנו, ברחוב ובכל מקום. מאמץ וידע רב מושקעים בהפקתה של פרסומות כדי לעשותה מושכת יותר, משכנעת יותר והאמצעים הם רבים ומגוונים.
מאפייני הפרסומת המודרנית מראים, שמעבר למתן מידע, מנסה הפרסומת להשיג את מטרותיה תוך ניצול חולשות הצרכנים, ולא תמיד בדרכים נאותות. בעידן של תחרותיות ואגרסיביות בעולם הפרסום, אף חברה איננה יכולה להרשות לעצמה להישאר מאחור.
בעבודה זו אבחון את ייצוג המין הנשי בפרסומות לבשמים, ואת ההשלכות החברתיות,  על דימויי המין הנשי ,הנובעות מייצוג זה.  בחרתי בייצוג המין הנשי והתמקדתי  דווקא בפרסומות ,בעקבות האבסורד של העניין להציג גוף של אישה כאשר המוצר בכלל פונה לחוש הריח. אין שום קשר בין השניים ולכן מצאתי לנכון לחקור לעומק את הסיבה בשימוש גוף האישה בפרסומות מסוג זה.
כרקע עיינתי המחקרים העוסקים בפמיניזם ובהשפעותיו החברתיות, והמשכתי במחקרים העוסקים  בהופעת נשים בפרסומות וההשלכות שלהם לגבי  הדימויים הנוצרים לגבי גוף  האישה ומטרת שימושו  בעולם הפרסום.
כאמור, אדגום 16 פרסומות לבשמים, חלקן עם הופעת דוגמנית בלבד וחלקן עם הופעת גבר לצידן.
בסיום העבודה אנסה להגיע להחלטה מה ההשפעה של פרסומות ,המשתמשות בדוגמנית ופרובוקטיבית, על דימויי וייצוג גוף האישה בחברה המודרנית.
תוכן עניינים

1 .
מבוא –.1

2 . סקירה ספרותית –2

3 .
נשים בפרסומות –.5

4 . שאלת המחקר –…9
5.
שיטת המחקר 11

6 . ניתוח סמיוטי –…12
7.
סיכום –20
8 .
דיון 21
9.ביבליוגרפיה ..23

1 0.
נספחים -..
5