אוריינות מתמטית

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
שנת הגשה 2006
מספר מילים 3200
מספר מקורות 25

תקציר העבודה

מטלה מסכמת
1 .    מה מייחד את האוריינות המתמטית על כל רבדיה על פי הפרק ומה ההבדל בינה לבין אוריינות לשונית.
מהי אוריינות ?
מהי אוריינות מתמטית?
האוריינות המתמטית היא היכולת לקרוא טקסט שיש בו מרכיבים, כמותיים, ולהסיק ממנו מסקנות הגיוניות הקשורות בנקודת המבט הכמותית.
האוריינות המתמטית היא גם היכולת לתאר מצבים ומסקנות בכתב ובעל פה בתוך כדי שימוש בשפה המתמטית.     מה מייחד את האוריינות המתמטית?
לסיכום: מה ההבדל אוריינות מתמטית לבין אוריינות לשונית?
בספרות המקצועית מודגש, כי אפשר לשלב פעילויות אורייניות גם במקצועות שנחשבים "רחוקים" מהתחום ההומניסטי, כגון המדעים והמתמטיקה.
מדוע לשלב בין ספרות ילדים לבין תחומי דעת אחרים?
מדוע לשלב בין ספרות ילדים לבין הוראת המתמטיקה?

לסמינריונים נוספים במתמטיקה לחץ כאן 

2 .    בנו 4
מערכי שיעור, כך שיתאימו לגישה האוריינית במתמטיקה באופן כזה שיקיפו את כל ההיבטים של האוריינות המתמטית.
כיצד שילבנו אוריינות מתמטית בנושא הנלמד?
מערך שיעור 1  שם הסיפור: ענת / מריון וולטר הנושא הנלמד: שיקוף בישר הנושא בתוכנית הלימודים (לכיתה ב'):
מערך שיעור 2
נושא מערך השיעור: סימטריה, השתקפות.
שם המשל שמוצג בכיתה: הכלב והעצם/ איזופוס מערך שיעור 3
נושא השיעור: סימטריה, השתקפות שם השיר שמוצג בכתה: "חבר חדש בראי" דתיה בן דור. מערך שיעור 4
נושא הנלמד: השתקפות, שיקוף בישר מסגרת הפעילות: כיתתית אוכלוסיית היעד: כיתה ב' אביזרים לשיעור:  יומן מתמטי, עיפרון.
מושגים: שיקוף, קו שיקוף, מרחק.
העבודה ללא ביבליוגרפיה