מקומם של בתי ספר במניעת עבריינות נוער

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2006
מספר מילים 3184
מספר מקורות 11

תקציר העבודה

מקומם של בתי הספר במניעת עבריינות נוער תאריך הגשה: 29/03/06                                              תוכן עניינים
       מבוא  –  עמוד 2
        פרק
1 : מודלים ואסטרטגיות של בתי הספר בארץ                     למניעת עבריינות נוער  –  עמודים 4-3
  פרק 2: מודלים ואסטרטגיות של בתי הספר בעולם                למניעת עבריינות נוער  –  עמודים 7-5
        פרק 3: האם דרכי בתי הספר ככלל למניעת                      עבריינות נוער יעילות?  –  עמודים
8 -7
        סיכום  –  עמוד 9
        רשימת מקורות  –  עמוד 11-10                   מבוא
עבודה זו תדבר על הדרכים השונות למניעת עבריינות נוער בבתי הספר ובתוך כך על השתתפותו של בית הספר בתהליכים אלו. תחילה בחרתי לכתוב על דרכים שונות שהוצעו ובחלקן בוצעו על בתי הספר ברחבי הארץ כחלק מהרצון לצמצם ולמנוע את גל העבריינות בקרב בני נוער בישראל שנמצא במגמת עליה בעשור האחרון וזוכה להתייחסות מכל מיני גופים וארגונים שונים בהתמודדות עם הבעיה.
שנית בחרתי להסביר דרכים שונות למניעת עבריינות נוער ברחבי העולם מפני שהאלימות הינה אוניברסאלית ולא רק נחלתם של יושבי הארץ ולכן רציתי להראות איך כל מדינה מתמודדת ומנסה למנוע את הבעיות שלה בתחום זה.
לבסוף בחרתי לשאול את השאלה האם הדרכים למניעת עבריינות נוער שציינתי בפרקים אחד ושניים הן בכלל אפקטיביות או שמא הן כישלון חרוץ, בפרק זה הסברתי את הבעיות המאפיינות פיתוח ויישום שיטות למניעת עבריינו נוער וכמו כן אפשרתי מבט חטוף עם סימן שאלה אל העתיד בכל הנוגע להצלחה של מניעת עבריינות נוער.
עבודה זו באה להסביר ואף אולי ללמד את כל האנשים שמעוניינים לדעת האם בתי הספר יכולים להתמודד עם בעיית עבריינות הנוער הגואה, איך בדיוק הם מתמודדים עם בעיה זו, מי המשתתפים בעניין הזה, אילו לקחים מופקים כתוצאה מפעילות זו ובייחוד מה צופה לנו העתיד.
אקווה שתהיה לקוראי העבודה קריאה נעימה והם רק ישכילו מן העניין ואולי יופתעו לגלות עובדות חדשות בכל הקשור לנושא זה.
קריאה מהנה!