תיאור וניתוח מפלגת הליכוד עפ"י תאוריות ביחב"ל ובממשל.

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 4970
מספר מקורות 6

תקציר העבודה

הליכוד- תנועה לאומית ליברלית.
מנחם בגין, מפקד האצ"ל מקים את תנועת ה"חירות" ב-1948 ועומד בראשה. תנועת "חירות" והמפלגה הליברלית יצרו בשנים 1965-1973 גוש אלקטוראלי פרלמנטארי (גח"ל), אשר התרחב ב-1973 והיה לליכוד.
עפ"י החלוקה ל"שמאל", "ימין" ו"מרכז" ניצבת מפלגת הליכוד ימינה מהמרכז. מצע הליכוד מצדד בשמירת שלמותה של ארץ ישראל וביוזמה חופשית מבוקרת במשק.
הליכוד מיוצג גם בהסתדרות הציונית העולמית ובהסתדרות העובדים הכללית.
הליכוד- תנועה לאומית ליברלית קמה עפ"י החלטת ועידת המפלגה הליברלית מ-1987.  אמנת הליכוד קובעת, בין היתר, כי זכותו של העם היהודי על ארץ ישראל היא זכות נצחית שאינה ניתנת לערעור. בטחון המדינה וכלכלתה המבוססת על יוזמה חופשית הם הדברים המרכזיים באמנה.
במצע הליכוד מובא נושא הביטחון בראש סדר העדיפויות וכאינטרס לאומי של ישראל. בנוסף ניתן לראות במצע הליכוד גם אינטרסים חיוניים ואינטרסים חשובים, לא מובאים אינטרסים המוגדרים, או הנראים כשוליים.
האינטרסים הקיומיים על פי מצע הליכוד, הביטחון והכור האיראני, הם אינטרסים לאומיים ישירים המשרתים את כלל האומה. דרכי הפעולה הם לרוב ברי ביצוע לטווח של 4 שנים.
מדיניות החוץ בישראל מושפעת מגורמים חיצוניים, לדוגמת ארה"ב אשר יש לה השפעה רבה מאוד על ישראל.
אידיאולוגיית הליכוד מוגדרת כאידיאולוגיה ליברלית.
לאורך כל המצע ניתן לראות כי חוזרים ונשנים עקרונות הליברליזם: חיי חופש ורווחה, שוויון וחירות.
בעבודה זו נציג וננתח את ביטויי האינטרס הלאומי, מדיניות החוץ ואת ביטויי האידיאולוגיה העולים מתוך מצע מפלגת הליכוד כפי שהוצג לבחירות 2006. תוכן עניינים
מבוא- סקירה היסטורית.. 2
האינטרס הלאומי 4
מדיניות החוץ. 6
אידיאולוגיית הליכוד- ליברליזם.. 7
סיכום.. 9
ביבליוגרפיה.. 10