תקשורת קהילתית-תאוריה ומעשה

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 4970
מספר מקורות 6

תקציר העבודה

תקציר העבודה- התקשורת נוגעת כמעט בכל חלק מחיינו,הרעיון של התקשורת הוא להגיע לקהל יעד נרחב במיוחד.בין היתר ניתן למנות בקטגוריה זו את העיתונים,רדיו, TVואינטרנט. לתקשורת יש תפקיד חשוב בעיצוב דעת הקהל ובתפיסת הציבור הרחב את המציאות.
לכל אמצעי תקשורת קיים קהל יעד,הוא ציבור צרכנים של אמצעי זה,וארגון אשר מייצר את התכנים לשם תועלת אישית,ארגונית,אידאולוגית,כספית וכד'.
בתוך עולם "תקשורת ההמונים" קימת "התקשורת הקהילתית",כתוצר נלווה אך חשוב לא פחות מ"תקשורת ההמונים",בעבודה בחרתי שני אמצעי תקשורת מקומון-אינדקס הגליל ואת הביטאון- "תורת המשכן", ע"י בחירת שני אמצעי תקשורת אלו,אני בודקת איך הם משפיעים על התקשורת הקהילתית, במהלך העבודה אני מנסה להציג את רעיון התקשורת הקהילתית,מהי?,למה היא נוצרה, מה חסרונותיה/יתרונות אשר יוצאים ממנה.
התקשורת הקהילתית היא הבסיס של עולם התקשורת,יש לעולם זה המון רבדים אשר משפיעים על חיינו.תקשורת ההמונים אינה עונה לרוב על צרכי האזרח הקטן אלא פונה לקהל יעד רחב גלובלי יותר.
דרך שני אמצעים אילו ביטאון/מקומון אני בודקת איך התקשורת ההמונים השפיעה עליהם, והאם "עיתונים " אלו עונים על ההגדרות של ביטאון,מקומון והאם הם עונים לצרכי הקהילתיות, או שמה גם הם פוסחים על יעדיהם ומתמכרים לטבלת הריטינג.
בעבודה אני מתיחסת לתאוריות בתקשורת כגון "הגישה הפונקציונלית", אני אישית בחרתי את המקומון אינדקס העמק והגליל אך אפשר לשנות את שם המקומון הנ"ל לשם מקומון אחר מכיוון שהתאוריות נכונות לגל מקומון אחר,לגבי הביטאון(עלון", "תורת המשכן", אפשר גם כאן להחליפו בעלון בית כנסת אחר,שוב התיאוריות מתיחסות לכלל העלונים הדתיים היוצאים מבתי הכנסת והם כמובן ללא מטרת רווח.
תוכן הענייניים- מבוא
1
תוכן העבודה
2 -6
סיכום
6 ביבליוגרפיה 7