וואל מארט - ניתוח חברה

תקציר העבודה

תואר שני ניתוח אירוע תאריך הגשה: 23/01/05
פרק 2: תמצית מנהלים קולינס ופוראס (1995) בספרם "לנצח נבנו" טוענים כי חברת וול – מארט תיזכר לכל אורך ההיסטוריה כחברה בעלת חזון, כזו שזוכה ותזכה בעתיד להערכה עמוקה ולרשותה שורה ארוכה של הישגים שהותירו רישום משמעותי על העולם. רשת וול – מארט, הנה הקמעונאית הגדולה ביותר בארה"ב מונה כיום כ – 4400 חנויות והיא החברה הגדולה בעולם עם מחזור מכירות של כ – 220 מיליארד דולר בשנה.
יתרונה של החברה נובע מעצם גודלה, פריסתה הגיאוגרפית (בעיקר במקומות נידחים ואזורים מבודדים בהן אין להם מתחרים כלל או מתחרים מעטים), ערוצי ההפצה היעילים שלה ומחיריה הזולים ללא תחרות המהווים מוקד משיכה המוני למיליוני איש ברחבי העולם ובארה"ב בפרט.
ברשת ניתן למצוא מגוון בלתי נדלה של מוצרים החל מהלבשה, הנעלה, קוסמטיקה ומחשבים וכלה בשירותי מימון ובנקאות.
הנהלת רשת החנויות המוזלות של וול – מארט שבראשן עמד מייסד החברה עד יום מותו, סם וולטון, ויורשיו שמו לעצמם למטרת על את נושא העצמת העובדים, שימור יחסי קהילה, פיתוח טכנולוגי אדיר ושמירה על נאמנות הלקוחות וספקי החברה.
יורשיו של מייסד החברה, גלאס וסודרקיסט, קיבלו לידם מעצמת על ולאורך תקופה ארוכה התמידו במשימתם והחברה שגשגה ורווחיה עלו בהתמדה.
יורשים אלו נאלצו לעיתים להתמודד עם משברים כגון ירידת ערך מניית החברה, והתמודדות עם תביעות משפטיות רחבות היקף שפגעו קשה בתדמית החברה, אך התגברו על מכשולים אלו למרות שלוו בירידה בנתח המכירות של החברה לפרק זמן מסוים.
אין כלל ספק כי הרשת תמשיך לגדול ולהתעצם, להתפתח לשווקים גלובאליים חדשים, לפתח חנויות קונספט מתמחות מחודשות וייחודיות, לקדם את מעמדה בחברה ולהתמודד עם הפגיעה בתדמיתה ע"י מעורבות גדולה יותר בקהילה.
העבודה אינה כוללת ביבליוגרפיה