ניתוח המקומון אינדקס העמק והגליל

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 2253
מספר מקורות 6

תקציר העבודה

תקציר העבודה- בעבודה זו לקחתי את המקומון "אינדקס העמק והגליל" וניתחתי אותו על כל מרכיביו, המטרה היתה לראות כיצד מקומון עובד.
העבודה כוללת את המבנה הארגוני של המקומון,ההסטוריה שעבר המקומון מתחילת דרכו ועד לגיבוש צורתו הנוכחית בימנו-היסטוריה,מקורות הכנסה,תהליך היצור של עיתון(עפ"י יחיאל לימור ורפי מן).
העבודה מתיחסת גם לאיך "חוק האתיקה" מתבטא בעיתונות ובמיוחד במקומון בנוסף התיחסתי גם לחוק "זכות הציבור לדעת", כיצד המקומון משקף חוק זה, ועד כמה הוא מוכן לרדת נמוך כדי להביא את הסיפור בשביל קוראיו.
העבודה נותנת רקע על המקמון כדי להבין את דרך צמיחתו והגעתו למה שהוא כיום.
כדי להראות את הישום היומיומי של העובדות בשטח כללתי בתוך העבודה גם ראיון עם עורך המקומון אשר מספר על העבודה בשטח תוך כדי מתן דוגמאות ללחצים חיצוניים אשר משפיעים על החלטותיו.
העיתון מנסה להיות נטול גורמים חיצוניים אשר מפריעים לו להוציא את "האמת" לקוראיו, אבל בין מה שהעיתון אמור לעשות ולמה שמתקיים במציאות יש הבדל רב, העיתונות המקומית מנסה מאוד להילחם על מקומה בתודעת הקהל ,יש מקומות שהיא מצליחה ויש מקומות שלאו. למרות "קטנותה" של העיתונות המקמוית מבחינת חשיפות, הלחצים החיצוניים הם אותם לחצים אשר  קימיים בעיתונות הארצית כמובן במידה פחותה אך עדיין קימיים בעולם זה.
העבודה מנסה לנתח את עולם המקומון מרגע שנוסד ועד הצורך השבועי שיש להוציאו מידי שבוע לאוויר העולם.
תוכן העניינים- מבוא
1
המבנה הארגוני של העיתון.

2 איך נוצר עיתון?.

3 תהליך הייצור של העיתון.
4
חוק ואתיקה.
5
"זכות הציבור לדעת" האומנם?.

6 רקע היסטורי על אינדקס העמק והגליל. 7
מבנה ארגוני של 'אינדקס העמק והגליל'.
8
ראיון עם עמנואל בן-סבו עורך העיתון 'אינדקס העמק והגליל'.
9-10 סיכום
1 1
ביבליוגרפיה
1 2