ניסויים בבע"ח התנגדות סטודנטים לשיעורים באלימות

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 1817
מספר מקורות 7

תקציר העבודה

ניסויים בבע"ח – התנגדות סטודנטים לשיעורים באלימות
1 . קורבנות הניסויים בבע"ח
2 . אילוץ מול התנגדות של סטודנטים ותלמידים לביצוע ניסויים בבעלי חיים       מבוא
•          חוק צער בעלי חיים (ניסויים בבע"ח) התשנ"ד
1 994, מתיר ניסויים בבע"ח אולם מתנה אותם בהיתרים ומטיל עליהם הגבלות בכדי למזער את סבלם של בע"ח. •          ע"פ החוק, הוקמה מועצה לניסויים בבע"ח הפועלת במסגרת משרד הבריאות ואמורה להיות ממונה על מתן אישורים לניסויים ולפיקוח עליהם. •          בשנת 2001 התקינה את כללי ניסויים בבע"ח.
      מדוע ממשיכים לערוך ניסויים בבע"ח?
התנגדות רופאים לניסויים בבע"ח וכיצד תתקדם הרפואה ללא ניסויים בבע"ח?
אילוץ מול התנגדות של סטודנטים ותלמידים – לניסויים בבע"ח •          בארה"ב •          בארץ –     מקרה של סטודנט בשם גיא וייס בביה"ס לרפואה באוניברסיטת ת"א ינואר 2006 – תקדים משפטי: סטודנטית לביולוגיה באוניברסיטת חיפה – תבעה באמצעות "תנו לחיות לחיות" בבימ"ש מחוזי וטענה כי חיובה להשתתף בניסויים אינו חוקי ומנוגד למצפונה. לאחר הצגת חלופות, נתקבל הסכם פשרה שקיבל תוקף של פס"ד להקים ועדת מצפון ובחינת חלופות לניסויים.         ביורוקרטיה והיעדר פיקוח       מה קורה כיום בתחום הניסויים בבע"ח? •          סיכום ביקורת ומסקנות:
ביקורת על משרד הבריאות – ביקורת על האוניברסיטאות – מעט ביקורת על המשטרה – לסיכום – יש למצוא האיזון בין קידום הרפואה לבין שמירת אתיקה ומזעור סבל בע"ח. ישנה חשיבות לשקיפות מידע למניעת התעללות בבע"ח. כמו גם, למניעת אסונות כבדים לאנושות בהסתמכות יתרה על שיטות מחקר וניסויים שמקורם בבע"ח. אם קירות המעבדה היו שקופים וחשופים, שום ניסוי לא היה מתקבל על הדעת…גם לא לצורך הרפואה כתירוץ מיושן…כי נוסף על כך כי יש חלופות גם לכל זוג עיניים יש נשמה" !