התנהגות צרכנים

תקציר העבודה

התנהגות צרכנים  –  תרגיל מס' 1
העבודה כוללת תשובות לשאלות הבאות: לא כוללת ביבליוגרפיה!!!
1 .        התנהגות צרכנים יכולה להיבחן ברמת המיקרו של הפרט היחיד וברמת המאקרו של קבוצת צרכנים . הבחן בין שני נקודות מבט אלו ופרט אילו שינויים ברמת המאקרו עשויים להשפיע על התנהגות הצרכנים  ?   ( 10 נק' )
2 .        ישנן מספר תיאוריות מרכזיות בהתנהגות צרכנים . אחת מהן היא הגישה הבהיוויוריסטית . הסבר את נקודת המבט הבהיוויוריסטית ובמה היא שונה מנקודת המבט של הפסיכולוגיה הקוגניטיבית    ?   ( 10 נק' )
3 .        במחקר של התנהגות צרכנים מזהים שתי גישות מרכזיות למחקר. הפוזיטיביסטית והפרשנית. מהם המאפיינים של כל אחת מן הגישות , חווה דעתך מי הן עדיפה בעינייך למחקר בתחום התנהגות הצרכן ?     ( 10 נק' )
4 .          ההכרה בצורך מתרחשת כאשר הצרכן מזהה פער בין המצב המצוי למצב הרצוי.  במצב זה תיתכן הנעה המובילה לפעולה. הסבר ותן דוגמאות לשינויים במצב המצוי, שינויים במצב הרצוי ולשינויים בתפיסת הפער בין שני מצבים אלו. (10 נק') 5.        מדוע קיים קושי בזיהויי והגדרה של צרכים ? מהם חמשת מאפייני הצרכים  שזיהה  הנרי מוריי
6 .        ההנעה לשם "הפחתת הדחף" ע"פ  פרוייד. הסבר ופרט מהם ארבעת המנגנונים המסייעים לאדם להתאים את דחפיו לאילוצי המציאות  7.        פירמידת הצרכים של מאסלו . מהם העקרונות שהתווה מאסלו וכיצד ניתן להשתמש בהם מבחינה שיווקית . הסבר ותן דוגמה למיצוב מוצרים העונה על צרכים ע"פ מאסלו.     ( 10 נק' ) 
8 .        בתהליך התפיסה מקבלים הגירויים פרשנות ובה נפגשים הגירויים השיווקיים עם תהליכי קבלת ההחלטות של הצרכן. הצרכן מתמודד עם ריבויי הגירויים באמצעות ארגון המידע בקבוצות בעלות משמעות . תיאורית הגשטאלט  מאופיינת התפיסה האנושית במספר בסיסים של ארגון :   דוגמת ההבחנה בין דמות ורקע. פרט והסבר  9.        קידוד אחסון ושליפה הם שלושת שלבי תהליך הזיכרון. ע"מ לעשות שימוש במידע  בתהליך החיפוש הפנימי נתקל האדם בידע דקלרטיבי ( הצהרתי) ובידע פרוצדוראלי ( תהליכי) ? מהם שלושת שלבי תהליך הזיכרון ומה ההבדל בין שני סוגי המידע המצויים בזיכרון ?  (  10 נק' )
1 0.    האדם מוצא לו דרכי "קיצור" וארגון של המידע התפיסתי. חוק הקרבה, הדמיון, הסגירות , הפשטות, והרציפות . הסבר ותן דוגמא. העבודה אינה כוללת ביבליוגרפיה