עבודת אמצע בהתנהגות צרכנים

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 3173

תקציר העבודה

התנהגות צרכנים  –  תרגיל מס' 2
העבודה כוללת תשובות לשאלות הבאות: לא כוללת ביבליוגרפיה
1 . חברת "לאומי כארד"  מצויה כעת בעיצומו של קמפיין להחדרת כרטיסי שי בצורת כרטיסי אשראי .  כרטיסי השי החדשים יכולים להיות מוטענים מראש בסכומי כסף הנעים בין 50 ל – 1,000 ₪  והם מעוצבים בעיצובים מותאמים לתחומי מוצרים מובילים כמו קוסמטיקה , מוצרי טבע ומוצרי תינוקות .  את הכרטיסים ניתן לעצב ולהתאים באופן פרטני גם לרשתות שיווק , למעסיקים גדולים … וכ"ו . הקמפיין השיווקי מדגיש את יכולת כרטיס השי להתאים לכל צרכן את המתנה המתאימה לו באופן האישי ביותר .
א. כיצד תציע/י לעשות שימוש בהבנתך את משמעות ה"צורך" על מנת להניע את צרכני המטרה ?    על איזה צורך תציע/י להשתית את המהלך השיווקי ?  (10 נק' ) ב.  צרכני המטרה יכולים להיות רשתות השיווק , חנויות גדולות ( המבקשות להגדיל את כניסת  הצרכנים הפוטנציאליים לחנויות )  , מעסיקים גדולים ( המעניקים שי לעובדים בחגים ) או הצרכנים   המיועדים לעשות שימוש בכרטיס השי החדש .  מי הם לדעתך צרכני המטרה אליהם יכוון מהלך ההחדרה של כרטיסי השי ?   האם יש לדעתך  יותר מקהל מטרה אחד לקמפיין השיווקי של "לאומי כארד" ומה המשמעות הניהולית  והשיווקית מקיומם של מספר קהלי מטרה  ?   הסבר/י .   ( 10 נק' )
2 . הנך מתמנה כמנהל/ת השיווק של  חברת "מאלי'ס" המשווקת כלי מטבח ובישול מיוחדים לשווק בארץ  את  המותג "ג'יימי אוליבר" .  ( ג'יימי אוליבר מוכר היטב בעולם כ"שף העירום" ) .  לטענתו של אוליבר  ,  השימוש בכלים אלו מבטיח כי האוכל "יצא טעים הרבה יותר…".                                                                                                  הנך מתבקש לתכנן את מהלך ההחדרה של סדרת מוצרים זו לשוק הישראלי .        הגדר/י תחילה ואפיין/י מיהו לדעתך קהל המטרה , מה אמורה להיות רמת המעורבות שלו , איזה סוג של  התנהגות צרכן תציע לעצב ואיזו שיטת למידה תציע לאמץ על מנת להניע את הצרכנים הפוטנציאליים ?   בתשובתך הצע ( באופן כללי ) את סוג המסר ואת ערוצי התקשורת בהם תציע לעשות שימוש בעת החדרת סדרת המוצרים החדשה לשוק הישראלי .  ( 20 נק' )  
3 . מהם הגורמים המשפיעים על מעורבות הצרכן וכיצד משפיעה רמת מעורבות זו על תהליכי קבלת החלטות ועל יכולת חיזוי התנהגות הצרכן על פי עמדתו ?  הדגם/י תוך התייחסות למצבי צריכה שונים   10 נק') הסבר/י מהי "למידה". אילו שיטות למידה הנך מכיר/ה ?  איזו שיטת למידה מתאימה לדעת בשיווקו של מוצר "פשוט" ואילו שיטת למידה מתאימה בשיווקו של מוצר "מורכב"   10 נק')   הנך יועץ שיווקי של רשת מקומית הפועלת בתחום התחרותי של מכירת משקפי שמש אופנתיים. א.        מיהו, לדעתך, קהל המטרה העיקרי של הרשת?
ב.        מה יהיו משתני ההנעה (הצרכים) בהם תציע/י לעשות שימוש במאמצי השיווק והפרסום?
ג.         מה תהיה שיטת הלמידה העיקרית, אשר תעמוד בבסיס הפעילות השיווקית וההנעה של קהל מטרה זה? (20 נק')      6.    במחקר שוק אשר בוצע לאחרונה בהקשר למותג מוכר של פירמה ידועה ,  נמצאו הממצאים הר"מ :
פלח א'                          פלח ב'                          פלח ג' .
            מודעות             15%                              80%                              70%             ידיעה                30%                              60%                              75%             העדפה              87%                              15%                              80%             פלח א' מייצג קבוצה של מבוגרים בעלי הכנסה בינונית נמוכה .   פלח זה מונה כ –
4 00,000 איש .
            פלח ב' מייצג קבוצה של צעירים בעלי הכנסה מעל הממוצע .     פלח זה מונה כ –
8 00,000 איש .
            פלח ג' מייצג ילדים ובני נוער .   פלח זה מונה כ – 1,500,000 איש .
            מהו נתח השוק בכל אחד מהפלחים הנ"ל ?   מיהו לדעתך קהל המטרה העיקרי  ?     הסבר/י .
               אילו פעולות הנך מציע/ה להנהלת החברה לבצע על מנת להגביר את המכירות ולהעמיק את האחיזה בשוק . (20 נק') בהצלחה העבודה אינה כוללת ביבליוגרפיה