עבודת גמר ביחסי ציבור- מסע לשיפור תדמית

תקציר העבודה

רקע כללי מלחמת לבנון השנייה שפרצה בחודש יולי האחרון, הביאה לפגיעה קשה בצפון הארץ הן ברמה האנושית (פגיעות נפשיות, אבדות בנפש וכד') והן ברכוש הפרטי והציבורי. הפגיעה שנגרמה מן הפן האנושי, מיקדה את מלוא תשומת הלב אל עצמה ודחקה הצידה את העיסוק בפגיעה העצומה בחורש הטבעי, שהידר את נופי צפון הארץ והינו מקור הגאווה של אנשי הצפון. עם זאת, פגיעה זו הינה שרירה וקיימת ועל פי נתוני הקרן הקיימת לישראל הנכונים לתאריך ה- 2/8/2006 , מתחילת הלחימה בצפון נשרפו כ-6,000 דונם של חורש טבעי ויער נטוע, שהכילו כחצי מיליון עצים. עלות שיקום נזקי שריפות היער בצפון עד כה מסתכמת בכ-18 מליון שקלים. הנתונים הקשים על מצב החורש בצפון הארץ, היוו מקור יוזמה חדש לאיש העסקים דודי וייסמן, נשיא חברת דור-אלון. כחלק ממסע שיפור תדמיתו בציבור, החליט וייסמן, להקים במשותף עם קרן קיימת לישראל מיזם שמטרתו להקצות את הרווחים הכלכליים שהוא יגרוף, למימון שיקום החורש בצפון. המיזם "עץ בגליל" טומן בחובו שני רעיונות מרכזיים:
ראשית, המיזם מציע למכירה במחיר סמלי של עשרה שקלים בלבד, את "דמות הדגל" של המיזם, שנקראת "צברי".  "צברי" הינו בובת קקטוס, שמסמלת את הישראליות.  ייוצרו שני פריטים: בובת "צברי" לפלאפון, הנקראת "צברי-סלולארי" ובובת "צברי" לעיטור חלקו הקדמי של הרכב, הנקראת "צברי תיסע-לי".  בקניית כל אחד מן הפריטים, יוכל כל אזרח במדינת ישראל לתרום לשיקום היערות והחזרת "הצפון" ליושביו. בנוסף, אמנים ישראלים שונים יעצבו פסלי קקטוס כראות עיניהם ופסלים אלו יימכרו לאילי הון ואנשי עסקים שונים במכירה פומבית.
כאמור, ההכנסות שיגוייסו ממייצגי "עץ בגליל", יופנו לשיקום החורש בצפון הארץ. —