מערכות מידע בארגונים-ציון A

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 3615
מספר מקורות 9

תקציר העבודה

תקציר מנהלים "השימוש במידע מתאפשר על ידי שליפתו ממערכת המידע והפצתו בין המשתמשים בו, השייכים למערכת הנקראת ארגון (Organization).הארגון בנוי מאוסף של רכיבים (או תת מערכות),ואחד מהם הוא מערכת המידע (Information System). מערכת המידע בנויה אף היא מאוסף של רכיבים: חומרה (Hardware), תוכנה (Software), נתונים (Data), אונשה (Peopleware) ונהלים (Procedures)". (נוימן,צבירן,2001,עמ'13).
למערכת מידע בארגון יש תכונות של מערכת כללית המורכבת ממערכות משנה,יחידות,מנגנוני ויסות במערכת היוצרות שלמות אחת-ובעלי קשרי גומלין קבועים וארוכי טווח. מטרת מערכת המידע היא לספק את המידע הדרוש לארגון ולכן חייבת להשתלב עם רכיבים אחרים בארגון כמו למשל מנהלים,משתמשים ותהליכים.
למערכת המידע יש השלכות ניהוליות,ארגוניות והתנהגותיות ואמורה להתאים לסביבה הארגונית. התחרות הגלובלית-הקרבה הגיאוגרפית ללקוחות או לספקים איבדה ממשמעותה,הדרכים החדשות לעשיית עסקים- מתן שירות/מוצר ללקוח במקום ובזמן שהוא רוצה, וניהול איכות המוצר/שרות  וסיפוק כלי עבודה לעובדים לצורך כך,כל אלו דורשות מהארגון לשלב מערכת מידע כתת מערכת במערכות הארגון.
מערכות המידע חיוניות הן לדרגים הניהוליים והתפעוליים בארגון והן ליחידות הפונקציונאליות השונות  .
בעבודה זו נבחנו צרכי הארגון ממערכות המידע בפונקציות השונות ובדרגים הניהוליים  פורטו סוגי מערכות המידע המתאימות לכל אחד, רכיבי קלט – פלט יעילים ,ומסחר אלקטרוני בארגון.
שילוב מערכת המידע כתת מערכת בארגון יכולה להוות כלי תחרותי בסביבה הדינאמית התחרותית.
בעבודה זו, מעבר ללמידה על סוגי המערכות השונות, התאמת מערכת המידע לפי הפונקציה בארגון והדרג הניהולי,סוגי המידע ,סוגי חומרות קלט/פלט, ויתרונות/חסרונות המסחר האלקטרוני, למדתי גם איך להגיש הצעה למחשוב בארגון מנקודת מבט רחבה הרבה יותר מלפני-כן.
תוכן העניינים:

1 .מבוא –4
               מערכת המידע בארגון 5
א.    הקשר בין מערכות המידע ליחידות הפונקציונאליות –..5
ב.     הקשר בין מערכות המידע והדרגים השונים בארגון –..10 סוגי מערכות המידע בארגון -10 א.               TPS ..10 ב.                OAS .12
ג.                  DSS ..13
ד.                MIS ..14
ה.               EIS …15
ו.                  CRM 17
ז.                 ERP ..19
סוגי ומאפייני המידע למנהלים בארגון -21
אמצעי הקלט והפלט בארגון -24
מסחר אלקטרוני בארגון –26
סיכום ומסקנות -.29
ביבליוגרפיה –.30