מבוא לתפעול-ציון B+,ניהול חומרים בחברת פקטורי
מוסד לימוד | שלוחת דרבי בישראל |
מקצוע | מנהל עסקים וניהול |
מילות מפתח | ABC, EOQ, ISO, דלפי, מלאי, נהול חומרים, תפעול |
שנת הגשה | 2006 |
מספר מילים | 3320 |
מספר מקורות | 20 |
תקציר העבודה
תקציר מנהלים בעבר היה נהוג לכנות את "ניהול התפעול" כ"ניהול הייצור" היות והנושאים שהעסיקו פעם את מפעלי התעשייה, מעסיקים בעת הזו גם ארגוני שירות ורלוונטית לכל ארגון שעוסק בהמרה של תשומות לתפוקות . כל ארגון,תעשייתי או מספק שירות, מפעיל משאבים כמו חומרים,כוח אדם,ציוד וכו' להשגת מטרותיו. הצלחתו מותנית בנצול נכון של משאבים אלה .
מטרת התפעול היא "לתכנן את המערכת ולתפעל אותה כך,שהיא תשרת ביעילות את המטרות שלשמן היא הוקמה" (שלמה גלוברזון/ניהול התפעול והיצור,1980).או The structure of operating system influences operations decision"(Wild,2002) ' ארגונים הבינו כיום שניהול נכון ופיקוח על תפעול ופקוח על מערכת האספקה יוביל ל"שימון" החוליות בשרשרת ,העלאת הרווחיות ומיצוב בשוק המתחרים. תפעול נכון ויעיל יתרום להורדת העלות הכוללת של המוצר,לעמידה בלוח זמנים לאספקה ללקוח,לאיכות המוצר וגם לשיפור המוצר ע"י נהול נכון של הרכש, היצור, איחסון,אריזה,הפצה ותובלה ובסה"כ במילוי רצון הלקוח הכולל גם פיתוח המוצר,.
ניתוח השוק,מימון ההפצה ושירות לקוחות ותואם את האסטרטגיה הכללית בארגון. נהול החומרים כולל בתוכו גם שימוש במערכות מידע מתואמות בכל המחלקות שמאפשר תגובה יעילה לסביבה דינאמית וכן בחירת ספקים אשר ערים לדרישות שלנו מהם מאיכות המוצרים אותם הם מספקים.
בעבודה זו נבחנו מספר מודלים לניהול מלאי לצורך התאמתם לחברת פקטורי,נהול החומרים , הקשר בין הפירמה לספקים, יחסי הגומלין בין המכירות והרכש, וכן תפיסת ויישום תקן ISO9000-2000 בארגון.
לאחר נתוח חברת פקטורי כיום ,על חברת פקטורי לבצע את השינויים ההכרחיים הנ"ל כדי לשרוד לאורך זמן ולשמר את היתרון העכשווי שלה,למרות העלויות הרבות שהדבר כרוך בו.
תוכן העניינים: תקציר מנהלים 2 .1מבוא 5 1.1.חשיבות הנושא הנחקר. 5 1.2.פרופיל חברת פקטורי . 6 1.3
מוצרי הליבה של חברת פקטורי 8 1.4 תהליכי תפעול עיקריים בחברת פקטורי8 1.5הבעייה התפעולית בחברת פקטורי10 .2נהול החומרים 12 2.1.חשיבות ניהול החומרים לפירמה 12 2.2
שלבים עיקריים 17 2.3הקשר בין הפירמה לספקים 19 2.4
המודל הקלאסי של נהול מלאי-נפח EOQ .22 ..
3 .נהול מלאי-נפח מוצע 27 3.1מדיניות ABC 27 3.2מודל MRP 29 3.3מודל ERP 33
4 .יחסי גומלין רכש-מכירות 36 4.1.חיזוי ומכירות 36 4.2.שיטת דלפי 39 5.תקן ISO 9000 41 .5.1תפיסה עיקרית 41 .5.2יישום בארגון ומשמעויות 44
6 .סיכום ומסקנות 50 7.ביבליוגרפיה ומקורות 51