בקרת איכות בתהליך הרכש

תקציר העבודה

עבודה זו נכתבה במסגרת לימודים בכלכלה ולוגיסטיקה בשיתוף עם סטודנטים לתעשיה וניהול.
העבודה עוסקת בבקרת איכות בחברה העוסקת באלקטרוניקה.
אנו מתמקדים בתהליך הרכש ומציגים את המצב בחברה, בוחנים את הבעיות ומציגים פתרון.
אנו נותנים קובץ הנחיות למח' הרכש שייתן מענה לבעיית האיכות ברכש.
העבודה קיבלה ציון גבוה – 90.
בהצלחה! העבודה אינה כוללת ביבליוגרפיה iso 9000 במערכת הרכש ואספקת החומרים פרוייקט בקורס "ניהול חומרים ורכש" מגישים:
  רקע על החברה:
חברת 'קול ברמה' נוסדה בשנת 1985, בבני-ברק. החברה עוסקת בהשכרת ציוד לאירועים ובהפעלתו. בתחום האור-קולי החברה משכירה מערכות הגברה, תאורה, עיצוב במה, מסכים, מקרנים, מכונות עשן ועוד.
בתחום הבילוי החברה משכירה מתקנים מתנפחים לילדים, מכונות אוכל לירידים, מיני-לונה-פארק וכיו"ב. כמו כן החברה סוחרת בציוד המשומש שלה בשוק המשומשים.
בחברה כ-60 עובדים באגפים השונים: מטה ומזכירות, שיווק ומכירות, מפעילים וטכנאים, הנהלת חשבונות והצטיידות (רכש) ועוד. רוב עובדי החברה הם קבועים ובעלי וותק בחברה. בתקופות השנה העמוסות באירועים החברה נעזרת בכ"א נוסף ע"פ הצרכים.
חלק מהציוד מיוצר בארץ (בעיקר מתקני המשחקים) וחלקו מיובא (בעיקר הציוד האור-קולי). בעבר החברה קנתה את כל הציוד מסוכנים בארץ, אך בשנים האחרונות, לאור היקף הרכישות הגדול, החברה מייבאת בעצמה את רוב הציוד מהיצרנים עצמם. יבוא זה כולל את גוף הציוד (כמו המקרן) ואת האביזרים הנלווים (כגון כבלים, עדשות וחלקי חילוף קטנים) שמחיר חלקם עשוי להגיע אף לכחצי מעלות המכשיר עצמו. החברה אינה מתעסקת בצד הטכנולוגי של אחזקת הציוד או בפיתוחו והאחזקה נעשית במעבדות של החברות המייצרות את הציוד, למעט טפ"ש ותיקון תקלות פשוטות.
החברה נחשבת למובילה בשוק בו היא מתמודדת בעיקר בשל גודלה המאפשר לה מגוון רחב של ציוד ושמירה על אספקת ציוד איכותי ומתוחזק ללקוחות. הנהלת החברה מדגישה את חשיבות האיכות בעבודת החברה פנימה וחוצה. החברה דואגת להשאר תמיד מעודכנת ולהביא את החידושים הטכנולוגיים הטריים ביותר בשוק הבידור.