סידני כעיר עולם – בחינת שיווק ההצעה לארח את המשחקים האולימפיים בשנת 2000

תקציר העבודה

תוכן העניינים ותקציר עבודה  – "סידני כעיר עולם-בחינת שיווק ההצעה לארח את המשחקים האולימפיים בשנת
2 000"
1 5 עמודים
3 906 מילים
1 3 פריטים ביבליוגרפיים
1 0 מקורות אינטרנט שנה: 2003
ציון: 97
תוכן העניינים
מבוא הקדמה תיאורטית הגשת ההצעה וכינון השיווק:
1991-1993
3 .1         הקמת ארגונים לצרכי שיווק ארגוני
3 .2         ביקורת הגלובליזציה – קיטוב חברתי תחרות בין ערים ותהליך ארגון המרחב: 1993-2000
4 .1         מאפיינים משותפים לסוגי התחרויות
4 .2         מאפייני התחרות בין ערים על קיום אירוע-על
4 .3         מאפייני התחרות בין ערים על מעמד גלובלי
4 .4         ארגון המרחב הפיזי – שיפור תשתיות ושינוי ייעודי קרקע
המרושת האולימפית לעיר העולם: המאה ה 21
סיכום ומסקנות תקציר בעבודה זו נתאר את ניסיונה של סידני לעצב לעצמה תדמית גלובלית חיובית באמצעות אסטרטגיית האירוח של אירוע-על. משחקי הקיץ האולימפיים, שנערכו בסידני בשנת 2000, היוו זרז לא רק לפיתוח אורבני מסיבי, אלא גם לשיווק תדמיתי של סידני כעיר עולם מתחזקת. סידני, הבירה של מדינת ניו סאות' ווילס שבדרום-מזרח אוסטרליה, נמצאת בתהליכי צמיחה אדירים בעשור האחרון ומהווה מוקד מסחר רגיונלי ולאומי באזור דרום-מזרח אסיה (מקומה משני אחרי טוקיו בקרב המדינות המפותחות (Clark,
1 996)). בשנת 2002, העיר מדורגת בדרג הבינוני של ערי העולם, קרי דרג ביתא (lboro) לעומת עד לפני עשור אזי היא דורגה בדרג השלישי ובמקום ה 15 (Friedman, 1993:24).
שאלת המחקר שתיבחן היא כיצד ניסתה סידני, באמצעות הגשת ההצעה והזכייה בה, לקדם את מעמדה כעיר עולם בזירת התחרות הגוברת בין ערים. טענתי המרכזית היא שבאמצעות הצגת המועמדות והזכייה העוקבת באירוח, סידני פרסמה עצמה בזירה הגלובלית של תחרות כלכלית גוברת.
לשון אחרת, סידני השתמשה באירוע-העל כאסטרטגיה שיווקית ליצירת תדמית עצמית קורנת.
תדמית זו כללה לא רק דימויי ספורט, נוף ואיכות סביבה אלא גם תדמית כלכלית, חברתית ופוליטית. יתרה מכך, ההכנה לאירוח המשחקים האולימפיים, שנמשכה למעלה מ 7 שנים, חברה למרכיבים כדוגמת השגשוג הכלכלי בסידני, היותה עיר כנסים מועדפת ועוד ויחד אלו היוו את השילוב המצליח עבור סידני בטיפוסה לצמרת ערי העולם מדרג משני. על מנת למקד את הדיון להלן, נציג פריודיזציה של תהליך ההכנה למשחקים, החל מרגע הגשת ההצעה, עבור בזכייה ובארגון וכלה בקיום האירוע עצמו ומעט מן המורשת שהוא הותיר אחריו. המתודולוגיה שננקוט לשם כך תהיה סקירת דוגמאות מדו"חות רשמיים של סידני, מחברות נדל"ן, מעט מן העיתונות ושזירתן במקורות תיאורטיים ואמפיריים מן הספרות האקדמית.