השפעת הצבע והיצירתיות בפרסומות על האפקטיביות שלהן

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 8486
מספר מקורות 22

תקציר העבודה

בחירת נושא עבודה זו באה בעקבות התחרותיות העזה על תשומת הלב של הלקוח. בעלי המותגים, הרוצים לשרוד כלכלית במשק תחרותי זה, חייבים פרסום מסיבי באמצעי המדיה, פרסום אשר יקנה להם את התודעה הציבורית הנדרשת למוצריהם. בבואו של צרכן לקנות מוצר מסוים, אמור הוא לבחור בין מספר חברות המייצרות את אותו מוצר, קרי, ככל שתודעת הצרכן גבוהה יותר למוצר מחברה מסוימת, כך יגבר הסיכוי שהקונה אכן ירכוש את המוצר מאותה חברה. לכן, על בעלי המודעות להטיב בבחירת לקוחותיהם ולהתמקד בהם, על מנת להגיע לרמת אפקטיביות גבוהה בניסיון לחדור אל לב הצרכן במהירות ובאפקטיביות המרביים. אחת השיטות, מהיותר יעילות, להסב את תשומת ליבו של הקונה הפוטנציאלי, למוצר מסוים, הוא באמצעות המודעות הצבעוניות בפרסום, שיטה המבוססת על אסוציאציות פסיכולוגיות.       על מנת להגביר את התמקדותו של הלקוח לנשוא המודעה  ולהגביר את רצונו לרכישה, מנסה בעל המודעה להגביר את פרקי זמן היזכרותה של המודעה בידי המתבונן, ולהופכו לקונה פוטנציאלי, באמצעות הסבת תשומת ליבו לתכני המודעה הצבעונית על פני מתחרהו. השימוש במודעות צבעוניות הינה על בסיס ההנחה שעיני הפרט מתוכנתות לראיה בצבעים וזאת כחלק מהסביבה הטבעית בה אנו חיים, כפי שנראה להלן, לאור מחקרים רבים שנערכו, נמצא כי המודעה הצבעונית הינה מושכת הרבה יותר את עינו של האדם. מטרתו של כל מפרסם הינה להגביר את האפקטיביות של מודעתו, וכשמדובר על אפקטיביות של מודעה, למעשה מדובר ברצון המפרסם שהצופים במודעה יזכרו אותו לפרקי זמן ארוכים ככל הניתן. הנחת עבודה זו היא שמודעה צבעונית תהיה הרבה יותר אפקטיבית וכן תיזכר טוב יותר ולפרק זמן ארוך יותר מאשר מודעה נטולת צבעוניות. כיום ניתן להדפיס מודעות בטכניקות מיוחדות ובעלות נמוכה יותר מבעבר, זו הסיבה לכך שרוב הפרסומאים מפרסמים את המודעות שלהם בצבע המושך את העין. תוכן העניינים
מבוא –2
הצבע בפרסום –..4
מהו צבע? –5
חשיבות הצבע בפרסום -..7
זיכרון -…9
חשיבות הצגת המוצר לזכירתו –10 יצירתיות בפרסום -.11
יצירתיות מהי …11
גישות יצירתיות בפרסום …12
יצירתיות העשויה לפגוע בפרסום -.13
אפקטיביות הפרסום …15
מחקר אמפירי –.17
הבעיות המחקריות –.17
משתני המחקר ..17
השערות המחקר 17
שיטת המחקר -17
מערך המחקר -18
אוכלוסיית המחקר –..18
הצגת הפרסומות 18
הליך המחקר -19
יתרונות/חסרונות המחקר ..19
תוצאות -.21
סיכום ודיון .26
ביביולוגרפיה 27
נספח –30