האם ישנה השפעה להמלצות אנליסטים על תשואה עודפת של מניות?

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , , , , , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 8521
מספר מקורות 41

תקציר העבודה

תקציר התפתחות המהירה של שוק ההון בישראל בשנים האחרונות, מביאה יותר ויותר משקיעים להשקיע באפיקים אטרקטיביים, אך יחד עם זאת גם מסוכנים, שמציעה בורסה בישראל.
המשקיעים בבורסה מעוניינים לקבל מידע אמין וזמין בכל רגע לגבי מצב חברות הנסחרות       ( כגון: דו"חות כספיים, אירועים מיוחדים, הנהלה, מוצרים, שערי מניות בזמן אמת וכו'…), הבעייתיות היא בכך שקיים חוסר ואסימטריה (משקיעים רגילים לעומת משקיעים המקורבים להנהלת החברה או מידע פנימי)  של מידע, ולכן האנליסטים, שסוקרים את המניות ואת המגמות בבורסה, נתפסים בעיני ציבור כשחקנים, אשר יש להם תפקיד חשוב באספקת מידע ובניתוחים שהם עושים. כמו כן הרוב סבורים, שהשקעה לפי המלצתם של אנליסטים היא בממוצע  כדאית. יחד עם זאת ציבור המשקיעים גם נוטה להתעלם מהעובדה, שיש אנליסטים ולהם אינטרס אישי או של ארגון בו הם עובדים, כתוצאה מאחזקה עצמית בני"ע כאלה ואחרים. ולכן ההמלצה עשויה להיות לא אובייקטיבית.
במחקרים שנעשו על המלצות אנליסטים נמצא, כי שוררת אופטימיות רבה בקרב האנליסטים לגבי ההתפתחויות הצפויות בחברות, לגביהן הם נותנים את ההמלצה. כ-80% מהמלצתם, הם לקניה של מניות (חדווה בר,קונסטנטין קוסנקו, מחלקת מחקר,בנק ישראל). הממצאים מצביעים על כך שהמלצות משפיעות על תשואות המניות, כאשר המלצה לקניה מלווה בעליה מובהקת בתשואתה, והמלצה למכור או להחזיק את המניה- בירידה תשואת המניה. כמו כן נמצא, שהשפעה הזאת גדולה במיוחד עבור חברות קטנות יחסית.
      בעבודה זו אנו רוצים לסקור את המחקרים שנעשו בנושא: " השפעת המלצות אנליסטים על תשואות של מניות" לגבי מניות הנסחרות בארץ ובעולם, וכמו כן לערוך מחקר עצמאי העוסק במניות הנסחרות בבורסה בתל-אביב, שאמור לחזק את הממצאים של מחקרים דומים. יחד עם זאת ייתכנו שינויים בממצאים שלנו, לאור הסיבה, שכיום המידע שמקבלים משקיעים הינו יותר זמין ונגיש, מאשר בשנים הקודמות ולכן המשקיעים לא בהכרח מסתמכים רק על המלצות אנליסטים (גם הידע שיש למשקיעים הינו רב יותר כיום, מאשר בשנים הקודמות).
במחקר שלנו נבדוק האם ניתן להשיג תשואה עודפת באמצעות שימוש בהמלצה- קניה, קניה חזקה או תשואת יתר, ובתוך כך להכות את השוק, כמו כן נראה באיזו תדירות יש דליפת מידע לפני אירוע ונתייחס לשאלת יעילות שוק ההון. לצורך מחקר אנו נשתמש במבחני אירועים .Event studies תוכן עניינים
תקציר .
1
מבוא
..
2
   * אנליסט מיהו ?
-…2
   * מרכיבי המלצת האנליסט –3
סקירה ספרותית ………………………………………–……..5
   * השפעת המלצות אנליסטים על תשואה עודפת –…5
   * דליפת מידע –..9
מתודולוגיה –12
תיאור המחקר -.14
       * מציאת נתונים -.14
       * עיבוד נתונים -..14
       * עיבוד ורישום ממצאים –15
ממצאים 16
       * השפעת המלצות על תשואה עודפת -…16
       * דליפת מידע -…16
סיכום ..17
ביבליוגרפיה -…19
נספחים 22