סאני תקשורת

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2004
מספר מילים 6514
מספר מקורות 12

תקציר העבודה

תוכן ענינים
1 .                                             רקע כללי –. 3
1 .3.                                             תחום העיסוק … 3
1 .4.                                             מוצרים –. 3
1 .5.                                             היסטוריה של היחידה -… 3
1 .6.1                                             פנימיים -… 5
1 .6.2                                             חיצוניים -… 5
2 .                                             ניתוח הענף והסביבה –.. 5
2 .3.                                             ניתוח סביבה – חיצונית רחוקה (מאקרו) .. 5
2 .3.1.                                             סביבה כלכלית 5
2 .3.2.                                             סביבה תרבותית חברתית .. 5
2 .3.3.                                             סביבה טכנולוגית –. 6
2 .3.4.                                             סביבה פיזית .. 6
2 .3.5.                                             סביבה פוליטית חוקית – 6
2 .4.                                             ניתוח סביבה – חיצונית קרובה (מודל 5 הכוחות של פורטר) — 7
2 .4.1.                                             מתחרים פוטנציאליים – מחסומי כניסה לענף — 7
2 .4.2.                                             מתחרים פוטנציאליים – מחסומי יציאה מהענף -. 7
2 .4.3.                                             פוטנציאל לפיתוח מוצרים תחליפיים – 7
2 .4.4.                                             כוח מיקוח מול ספקים – 7
2 .4.5.                                             כוח מיקוח מול לקוחות – 8
2 .4.6.                                             מידת היריבות בענף — 8
2 .5.                                             ניתוח  לפי מודל   SWOT … 10
2 .5.1.                                             סביבה פנימית- חוזקות .. 10
2 .5.2.                                             סביבה פנימית- חולשות .. 10
2 .5.3.                                             סביבה חיצונית – הזדמנויות –.. 11
2 .5.4.                                             סביבה חיצונית – איומים . 11
2 .5.5.                                             ניתוח Strategic Factor Analysis Summary (SFAS) -… 12
3 .                                             אסטרטרטגיה עסקית — 12
3 .1.                                             חלופות אסטרטרטגיה עסקית ע"פ מודל האסטרטגיות התחרותיות של פורטר 12
3 .1.2.                                             עלות נמוכה . 12
3 .1.3.                                             בידול — 12
3 .1.4.                                             התמקדות בעלות — 13
3 .1.5.                                             התמקדות בבידול — 13
3 .1.6.                                             ניתוח החלופות הגנריות ע"פ מודל פישביין: — 13
3 .1.7.                                             דיון –. 13
3 .2.                                             חלופות אסטרטגיות שיתופיות –.. 14
3 .2.2.                                             אסטרטגיה שיתופית – ברית אסטרטגית –.. 14
3 .2.3.                                             אסטרטגיה שיתופית – קנוניה — 14
3 .2.4.                                             דיון –. 14
3 .3.                                             בחירת אסטרטגית צמיחה לפי מודל אנסוף דיון בחלופות המודל: . 14
3 .3.2.                                             אסטרטגיית שכלול המוצר 15
3 .3.3.                                             אסטרטגיית העמקה -. 15
3 .3.4.                                             ניתוח חלופות הצמיחה ע"פ מודל פישביין: — 15
3 .3.5.                                             דיון –. 15
4 .                                             בחירת אסטרטגית-על — 15
4 .1.                                             יעדים לטווח ארוך –.. 16
4 .2.                                             יעדים לטווח הקצר- אסטרטגיות פונקציונליות -.. 16
4 .2.2.                                             כוח אדם – 16
4 .2.3.                                             שיווק -… 16
3 .1.2.                                             מחקר ופיתוח 16
3 .1.3.                                             כספים -… 17
4 .                                             מיסוד האסטרטגיה –.. 17
4 .1.                                             מבנה ארגוני … 17
4 .2.                                             תרבות ארגונית 18
4 .3.                                             בקרה –. 18

1 .            רקע כללי תאגיד "סאני אלקטרוניקה בע"מ" (להלן: "סאני אלקטרוניקה") מייבא ומשווק טלפונים סלולאריים ואביזרים נלווים להם. החברה נסחרת בבורסה לניירות ערך בתל אביב. אילן בן-דב הינו יו"ר דירקטוריון סאני אלקטרוניקה והינו בעל המניות העיקרי בה (כ- 75%). סאני אלקטרוניקה בעלת שלוש חברות בנות, כדלהלן:
דין-דינמיק  – מפיץ מורשה של מוצרי נוקיה ואריקסון בטכנולוגית TDMA . החברה מנהלת
5 חנויות ברחבי הארץ ועוסקת במכירת מכשירים וציוד נלווה ובשירות למנויים. סאני.קום – החברה מאגדת את פעילות סאני בתחום האינטרנט. החברה מחזיקה בפורטל  האינטרנט "תפוז". סאני תקשורת בע"מ  (להלן: "סאני תקשורת" ו/או "החברה") – יבואנית בלעדית של טלפונים סלולריים מתוצרת סמסונג. החברה משווקת את הטלפונים הסלולריים של סמסונג אותם היא מייבאת באמצעות שלושת המפעילים הסלולארים בישראל :סלקום בע"מ (להלן: "סלקום"), פרטנר תקשורת בע"מ (להלן:
"פרטנר") ופלא-פון תקשורת בע"מ (להלן: "פלאפון").