סמינר בהערכת שווי- חברת מעברות בע"מ

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 5430

תקציר העבודה

                הערכת שווי        חברת מעברות בע"מ חברת מעברות עוסקת בארבעה תחומים עיקריים שהם: מוצרי מזון לתינוקות (מטרנה),מוצרי מזון לחיות מחמד (בונזו ,לה-קט), תחליפי חלב לצאן ובקר ובמזון אורגני וויטמינים, שזהו תחום יחסית חדש ובעל פוטנציאל גבוהה . כל  תחום פעילות של החברה נותח בנפרד לפי ניתוח ענפי שכלל: מתחרים, לקוחות, ספקים, עובדים וחסמי כניסה.
לצורך הערכת השווי ננקטו מספר פעולות שמטרתם הייתה להכיר את החברה על בורייה, נאספו כתבות באינטרנט ובעיתונים שהופיעו בחמשת השנים האחרונות,כל חומר פרסומי נקרא בעיון רב.  דוחות החברה לשנת 2006 נקראו בקפידה ונעשו השוואות עם דוחות משנים קודמות. התבצעה פגישה עם חשב החברה שאפשר לנו לאמת את ממצאינו לאורך כל שלבי העבודה. ידע רב הוענק לנו ממפגש עם חשב החברה ,ידע שלא הופיע בשום מקור אחר, אך יחד עם זאת חשוב לציין שלא קיים שימוש במידע סודי אודות החברה ,למרות החשיפה לידע שכזה.
הערכת השווי התבצעה לפי שיטת  ה- F.C.D , לפי דעתנו שיטה זו מבטאת בצורה הנכונה ביותר את שוויה של החברה. שיטה זו נבחרה לנוכח העובדה שמדובר בחברה וותיקה בעלת פעילות שוטפת ארוכת שנים, לכן היה עלינו לקחת בחשבון את שווי הפעילות העתידית של החברה, וכידוע שיטת ה- F.C.D מטפלת בחברות אלו.
בעבודה זו הנחנו שקיימים שלושה התפתחויות למצבה של החברה: אופטימי,סביר ופסימי, ולפי הנחות אלו ניתנה הערכת השווי של החברה.
לסיכום, בעבודה הושקעו מאמצים אדירים בכדי להגיע לשווי המדויק ככל שניתן, הן ע"י איסוף המידע, ניתוח הדוחות , גיבוש הממצאים השונים לכדי תחזיות ריאליות והן ע"י עיבוד כלל החומר לכדי עבודה שמפרטת כל דבר רלוונטי , ומחסירה את הנתונים שלא. תוכן עניינים
1. תיאור כללי על החברה. 3
2 . ניתוח הענף. 5
2 .1    מוצרי מזון לתינוקות- מטרנה בע"מ. 5
2 .2   מזון לחיות מחמד- ביופט בע"מ. 6
2 .3   תחום החקלאות- מסטיבק בע"מ. 7
2 .4   תוספי תזונה וויטמינים ומזון אורגני- שותפות טעם טבע- אלטמן וחברת אדמה. 8
2 .5  מוצרים קנויים. 9
3 . SWOT.. 9
3 .1  חזקות. 9
3 .2  הזדמנויות. 10
3 .3  חולשות ואיומים. 10
4 . ניתוח דוחות כספיים. 11
4 .1 דוח רווח והפסד מאוחד. 11
4 .2 מאזן מאוחד. 13
5. תחזית תזרים מזומנים. 17
העבודה אינה כוללת ביבליוגרפיה