עבודה בשיווק- ניתוח ומיתוג חברה ברמה הגבוהה ביותר

מקצוע
מילות מפתח , , , , , , , , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 23670
מספר מקורות 24

תקציר העבודה

תקציר- תמצית מנהלים:
בעבודתנו אנו מנתחים את חברת "סטטיטק". "סטטיטק" נוסדה בשנת 1999, כחברה למוצרים אנטי סטטים. כיום, סטטיטק משווקת מוצרים נוספים כגון פתרונות אריזה, מוצרים מתכלים, כלי עבודה ואף חדרים נקיים. מטרתה השיווקית של החברה היא להיות המובילה בכל התחומים והשווקים אליהם היא פונה. הענפים בהם פועלת החברה הינם בצמחיה מתמשכת, התפתחויות טכנולוגיות רבות ותחרות חזקה ביותר. בתחום המוצרים האנטי סטטים, סטטיטק הינה המובילה בשוק. מתחריה העיקריים של סטטיטק, בתחום האנטי סטטי: "מוטינית"- מתחרה גם בתחום החדרים הנקיים ובפתרונות האריזה. "Nortec intenational"- מתחרה גם בכלי העבודה. "MicroClean", "Rok"- מתחרה גם בפתרונות האריזה וכלי העבודה. "חלת- HLT". בתחום החדרים הנקיים:" S.N.I" , "א.ד. הנדסת חדרים נקיים בע"מ, "א.אבגר", "עין דור" ועוד. בתחום פתרונות האריזה: "קומניקטור", “D.C. Pack Ltd”, "גרפופק".
בתחום מוצרים המתכלים: Gmida cell”", "J.S. Gull Ltd", "דנגוט" בע"מ. בתחום כלי העבודה: "טל מיר אלקטרוניקה", המתחרים שהוזכרו קודם לכן ומתחרים רבים נוספים. קהל היעד של סטטיטק הינו לקוחות תעשייתיים ומוסדיים בתחומי האלקטרוניקה, הפרמצבטיקה, ההי-טק והביטחון. מעצם העובדה שתמהיל המוצרים של החברה כל כך רחב ומתפרש על תחומים רבים, כך מגוון פרופיל הקהל היעד כה רחב.
הבעיה המרכזית עמה מתמודדת סטטיטק: כיצד ובאילו דרכים יש למצב ולבדל את חברת סטטיטק בשווקים בהם היא פועלת, ע"מ לממש את הפוטנציאל הרב הטמון בהם.
מתוך הפנייה לשווקים כה רבים ותמהיל מוצרים כה רחב ולא ממוקד, החברה מתקשה ליצור מיצוב ובידול שייתן לה  יתרון על פני מתחריה. בעיות המשנה עימן מתמודדת סטטיטק הינן: בעיה במבנה הארגוני של החברה- כיום המבנה ריכוזי מאוד ואינו ממוקד. בעיה נוספת היא בהגדרת זהות החברה, אשר משליכה על התפקוד. בעיה שלישית היא ביזור מוצרים גדול, אין אופי ובידול ייחודי לחברה. שימוש לא נכון ולא ממוקד בתמהיל המסחור יוצר אף הוא בעיה.
המערכת התומכת של החברה אינה ממוסדת. בעיה קריטית ביותר הינה חוסר הניסיון בבניית חדרים נקיים, המקשה על חדירה לשוק זה. וכן בעיה של מחסור במערך הכשרה מובנה של הדרכה לעובדים חדשים.
הכיוונים לפתרון שאנו ממליצים הם: גיבוש זהות החברה, שיפור תמהיל המסחור על היבטיו השונים, שינוי המבנה הארגוני של החברה, חיזוק ושיפור המערכת התומכת לאחר הקנייה, פיתוח מערכת הכשרה לעובדים חדשים, יצירת הסכמי הפצה בלעדיים עם תאגידים וחברות גדולות, אסטרטגיית “all included” לחדרים נקיים.
החלופות אותן נמליץ ליישם: בטווח הקצר- גיבוש זהות החברה באמצעות יועצים מומחים, ימי עיון, סדנאות, מצגות כלפי פנים הארגון. העברת זהות החברה ללקוחות ע"י פגישות, כנסים יוקרתיים, תדמית מכובדת ומקצועית של אנשי המכירות. שיפור אתר האינטרנט והקטלוגים, פרסום במדיה מקצועית, השתתפות בתערוכות ותצוגות והשתלבות בימי עיון והשתלמויות מקצועיות. כל זאת לפי חלוקת המבנה הארגוני החדש לשתי חטיבות עיקריות: חדרים נקיים ואנטי סטטי. כל הזהות והמסחור מחולקים לפי חטיבות אלו. יצירת דרגי ניהול ביניים וכן גיוס והכשרת עובדים על בסיס מתמיד. בטווח הארוך- בניית זהות תאגידית. הקמת חברת בת לחדרים הנקיים- באמצעות שותפות עם חברה בינלאומית מובילה. שמירה על סטטיטק כחברה מתמחה באנטי סטטי, ויצירת שירות ייחודי- חדר נקי “all included” תוכן עניינים:
1 .תמצית מנהלים:  3
2 .רקע:  4
3 . ניתוח חיצוני:  9
א. מגמות ותנודות בסביבה העסקית שיווקית שבה פועלת חברת "בוארון":  9
ב. אפיון הסביבות השונות המשפיעות על החברה:  15
ג. מאפייני התחרות בענף:  18
ד. יתרונות וחסרונות של המתחרים:  22
ה. קהל לקוחות הקונים: 
5 ו. איומים של מוצרים/ שירותים תחליפים:  27
ז. חסמי כניסה ויציאה בשוק בו פועלת החברה:  29
4 . ניתוח פנימי 31
הגדרה שיווקית  34
·     תכונות  36
·     תועלות  36
תועלות פונקציונאליות  36
תועלות כלכליות  36
תועלות פסיכולוגיות  36
תועלות חברתיות  36
·     מערכת תומכת  37
·     משאבי החברה  39
·- נקודות חוזק ונקודות חולשה  SWOT  39
·- אפיון מוצרים ושירותים   41
5.הגדרה הבעיה המרכזית:  42
6 . הגדרה ואפיון בעיות המשנה:  42
7. הגדרת חלופות לפתרון, ניתוחן והערכתן:  45
8 . המלצות:  51
ביבליוגרפיה:  73