ניהול בקשרי עבודה

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2006
מספר מילים 10705
מספר מקורות 9

תקציר העבודה

תקציר מנהלים בעבודה זו ננסה להבין מהן הביצועים הנוכחיים הבעייתיים של חברת תנובה, נזהה בחברה תחומים הדורשים שיפור וכן ניישם את השיפורים הנדרשים הללו בהתאם למשאבים הנתונים בידינו.
בנוסף אנו נזהה ונקצה משאבים קונקרטיים רלוונטיים הדרושים בתנאים החדשים.
ע"פ החומר שלמדנו בכיתה ברור לנו כי שיפור ביצועים הינו אסטרטגית הגרעין להישרדותו של עסק בשוק הנוכחי שהתחרות בו הולכת וגוברת.
המטרה היא להמשיך ולשרוד בשוק זה. הלקוח אוהב חידושים ואנו מצדנו חייבים לחדש ולהתחדש ברוח הזמן ולכן עמידה במקום מבחינת הארגון משמעותו תבוסה מול המתחרים אשר גם הם מתקדמים אם הטכנולוגיה והחידושים.
הצורך והמחזור של שיפורים אלו דורש הבנה ופיתוח של הדרכים בהם נתין לעמוד את המשאבים ולהקצות אותם לתהליכים וכן לפקח עליהם.
נעסוק בדרכים בהם עסקים מבקשים לנהל שינוי, ע"י תהליך קייזן וBPR , וכן שיטות בקרה על התהליכים.
ע"י ביצוע עבודה זו, נדע לנהל את המשאבים שיש בידינו בצורה נבונה יותר וחכמה ביותר בצורה יעילה יותר ואף אפקטיבית יותר (כפי שלמדנו ישנם גם ישנם הבדלים בין יעילות ואפקטיביות).
בסופו של תהליך העבודה נדע להבין בצורה הרבה יותר טובה ומדויקת כיצד מנוהלים משאבים מבחינת התכנון והבקרה. ובסופו של דבר נלמד גם להעריך באופן ביקורתי את השיפור העסקי.
עבודה זו תוגש כהצעה להנהלת הארגון אשר מטרתה לקבל אישור לביצוע השינויים המוצאים.   שינויים המתמקדים בתהליך ביצוע קידום מכירות בסניפים השונים. נציג את תהליך הקידום מכירות  ואת נקודות החולשה של התהליך כאשר יוצגו פתרונות הן בשיטת הקייזן והן בשיטת ה- bpr .
תוכן עניינים
תקציר מנהלים 2

1 . מבוא והצגת הארגון     1.1 רקע
ומטרות העבודה  –..
5
    1.2 הצגת הארגון —
5-7
           1.2.1
תמהיל מוצרים ושירותים –…
8
           1.2.2
תמהיל לקוחות –…
9-11
           1.2.3
תהליכים עיקריים -…
12-15
          
1 .2.4 .אפקטיביות יעילות ונצילות בתהליכם המתרחשים בארגון –..
16-18

2 .תהליך עבודה עיקרי נבחר לדיון  הינו תהליך קידום מכירות בנקודות המכירה – כושר תהליך                                                                                                     טולרנסים וגבולות בקרה     2.1 סוגי הפעילויות קד"מ המוצעות ללקוחות הפנימיים של תנובה .
19-20     2.2 תרשים תהליך —
21
    2.3 כושר תהליך –..
21
    2.4 שינויים בתהליך -…22
    2.5 גבולות בקרה –..23
    2.6 תרשים בקרה –..24

3 . תכנון תהליכי עבודה     3.1 מדדים החשובים למערך הקד"מ להשוואה בין התהליכים האפשריים —
5     3.2 פיתוח תהליכים אפשריים —
5 -26
    3.3 בחירת התהליך המועדף –..26-27

4 . למידה ארגונית ולמידה אישית     4.1 ארגון לומד 28
    4.2 הטמעת מערכת של למידה ארגונית במערך הקד"מ -28             4.3 הטמעת מערכת למידה אישית …29
    4.4 עקומת למידה אישית לדיליםות 29
    4.5 השימושים בעקומת הלמידה -29
    4.6 תכונות עקומת הלמידה –..30     4.7 יישום עקרונות בסיסיים במערך קד"מ תנובה –.30      4.8 שיפור תהליכי עבודה 31
5 שיטת  Kaizen : שיפור מתמיד -..32
5.1 השלבים ליישום    Kaizen –33
5.2 יתרונות   Kaizen ..33
5.3 חסרונות Kaizen ..34
5.4 השלבים של השיפור המתמיד 34
5.5 מחזור PDCA    …34-35
5.6 כלי ה- Kaizen -35-36
5.7 תוכנית פעולה -..36-37
5.8 יישום ה- Kaizenהתהליך : קליטה והכשרת דייליםות –37-38
5.9 תהליך קליטה והכשרה נוכחיים –..38
5.10 זיהוי הבעיה -…39
5.11 תרשים זרימה לצורך שיפור .39-40
6 ביצוע ה BPR Business Process Re-engineering
6 תהליך ה – BPR -…41
6 .1 שלושה כוחות פועלים בתהליך – שלושת ה- C : -41
6 .2 עיצוב מחדש –41-42
6 .3 מסמכי ה- BPR ..
42-43
6 .4 הפתרון שהוצע -.43
6 .4 מסמך "הכרזה על חזון" -..43-44
6 .6 שבעת שלבי ה – BPR –44-45
6 .7 יתרונות שיטת ה – BPR -..46
6 .8 חסרונות שיטת ה – BPR -46-47
6 .9 תרומת טכנולוגית המידע לתהליך –47
6 .10 השוואה בין Kaizen ל-  BPR 48
ביבליוגרפיה 49
נספחים -.50-51
תוכן עניינים
תקציר מנהלים 2

1 . מבוא והצגת הארגון     1.1 רקע
ומטרות העבודה  –..
5
    1.2 הצגת הארגון —
5-7
          
1 .2.1 תמהיל מוצרים ושירותים –… 8
          
1 .2.2 תמהיל לקוחות –…
9-11
          
1 .2.3 תהליכים עיקריים -…
12-15
          
1 .2.4 .אפקטיביות יעילות ונצילות בתהליכם המתרחשים בארגון –.. 16-18

2 .תהליך עבודה עיקרי נבחר לדיון  הינו תהליך קידום מכירות בנקודות המכירה – כושר תהליך                                                                                                     טולרנסים וגבולות בקרה     2.1 סוגי הפעילויות קד"מ המוצעות ללקוחות הפנימיים של תנובה . 19-20     2.2 תרשים תהליך —
21
    2.3 כושר תהליך –..
21
    2.4 שינויים בתהליך -…22
    2.5 גבולות בקרה –..23
    2.6 תרשים בקרה –..24

3 . תכנון תהליכי עבודה     3.1 מדדים החשובים למערך הקד"מ להשוואה בין התהליכים האפשריים —
5     3.2 פיתוח תהליכים אפשריים —
5 -26
    3.3 בחירת התהליך המועדף –..26-27

4 . למידה ארגונית ולמידה אישית     4.1 ארגון לומד 28
    4.2 הטמעת מערכת של למידה ארגונית במערך הקד"מ -28             4.3 הטמעת מערכת למידה אישית …29
    4.4 עקומת למידה אישית לדיליםות 29
    4.5
השימושים בעקומת הלמידה -29
    4.6 תכונות עקומת הלמידה –..30     4.7 יישום עקרונות בסיסיים במערך קד"מ תנובה –.30      4.8 שיפור תהליכי עבודה 31
5 שיטת  Kaizen : שיפור מתמיד -..32
5.1 השלבים ליישום    Kaizen –33
5.2 יתרונות   Kaizen ..33
5.3 חסרונות Kaizen ..34
5.4 השלבים של השיפור המתמיד 34
5.5 מחזור PDCA    …34-35
5.6 כלי ה- Kaizen -35-36
5.7 תוכנית פעולה -..36-37
5.8 יישום ה- Kaizenהתהליך : קליטה והכשרת דייליםות –37-38
5.9 תהליך קליטה והכשרה נוכחיים –..38
5.10 זיהוי הבעיה -…39
5.11 תרשים זרימה לצורך שיפור .39-40
6 ביצוע ה BPR Business Process Re-engineering
6 תהליך ה – BPR -…41
6 .1 שלושה כוחות פועלים בתהליך – שלושת ה- C : -41
6 .2 עיצוב מחדש –41-42
6 .3 מסמכי ה- BPR ..
42-43
6 .4 הפתרון שהוצע -.43
6 .4 מסמך "הכרזה על חזון" -..43-44
6 .6 שבעת שלבי ה – BPR –44-45
6 .7 יתרונות שיטת ה – BPR -..46
6 .8 חסרונות שיטת ה – BPR -46-47
6 .9 תרומת טכנולוגית המידע לתהליך –47
6 .10 השוואה בין Kaizen ל-  BPR 48
ביבליוגרפיה 49
נספחים -.50-51