עקרונות השיווק
מוסד לימוד | שלוחת דרבי בישראל |
מקצוע | מנהל עסקים וניהול |
מילות מפתח | ארומה |
שנת הגשה | 2006 |
מספר מילים | 5452 |
מספר מקורות | 14 |
תקציר העבודה
תקציר מנהלים בעבודה זו נציג את שוק הקפה בישראל ונתמקד ברשת בתי הקפה "ארומה" בפרט, הנמנית על רשתות הקפה המובילות בארץ .
בעבודה זו ננתח את פעילות רשת קפה ארומה בפילוח שוק, בחירת שוק מטרה ומיצוב – MSTP .
על מנת לנתח נתונים אלה, ניתחנו תחילה את סביבת העבודה החיצונית והפנימית (מודל ה PEST ומודל ה- PPORTER) ואת ה SWOT אשר ממנו ניתן ללמוד על ההזדמנויות והאיומים העומדים בפני הרשת בשיווק בית קפה זה, חזקותיה וחולשותיה. בשלב השני, נציג את גישת פילוח השוק של הרשת, קהל המטרה שלה, מפת מיצוב של הרשת ביחס למתחרותיה בשוק.
בשלב האחרון, הצגנו את תמהיל השיווק של הרשת המבטא את אסטרטגיית השיווק הכוללת שלה וניתחנו את מטריצת הרשת על מנת להמליץ על אסטרטגיה שיווקית מורחבת.
תוכן העניינים
עמוד מבוא ………………..…………………………………..………………………… עמ' 4
סקירה ענפית – בתי הקפה בארץ ………………..……………………………… עמ' 5
תיאור קפה ארומה ומבנה הבעלות ……………………………………………… עמ' 5-6
1 .
ניתוח סביבת מאקרו באמצעות מודל ה- P. E. S .T ……………………… עמ' 6-8
2 .
ניתוח באמצעות מודל חמשת הכוחות של פורטר ………………………… עמ' 9-10
3 .
הסביבה התחרותית של ארומה …………………………………..………… עמ' 10-12
4 . ניתוח SWOT של ארומה ……………………………..……………………… עמ' 13
5.
MSTP 5.1
פילוח השוק ובחירת קהל המטרה ………… …………………………… עמ' 14-16
5.2 מפת מיצוב, בידול ……………………..………… ……………………… עמ' 17-18
6 . תמהיל השיווק – 4P ………………………………..………………………… עמ' 19-23
סיכום והמלצות …………………………………………………… -…
עמ' 24-
5 רשימת ביבליוגרפיה ……………………………………………………………… עמ' 26