ניתוח מערכות

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2006
מספר מילים 12032
מספר מקורות 9

תקציר העבודה

תקציר מנהלים צוות של ארבעה אנשים ( מפתח בתדיראן, הנדסאי אלקטרוניקה יוצא eci, מפתח ב- sap labs, ורואה חשבון) החליטו על פיתוח של מיזם חדש מכשיר המתחבר לטלפון אנלוגי ומשמש כמונה טלפון, כחסם/מתריע חכם של שיחות יוצאות וכמקביל ו/או מתריע על סך החשבון והכול על פי הגדרת המשתמש.
הרעיון העסקי נתמך על ידי סקר לקוחות פוטנציאליים משני מגזרים פרטי / בייתי ועסקי / בתי עסק קטנים נטולי מרכזייה חכמה.
תוצאות הסקר הראו כי יש מקום לשווק מוצר אשר ינהל את חשבון הטלפון ללא מעורבות יום יומית של הורים / מעבידים.
כבר בסקר נבדק נושא מחיר המכשיר ונמצא כי עלותו צריכה להיות במחיר ה "ג'ינס" מחיר זה אינו גורם לבני הזוג בהכרח להיוועץ אחד עם השני סכום עליו בד"כ מקבלים החלטה בנפרד, והעלות הזולה תאפשר לכל פלחי האוכלוסייה לרכוש את המכשיר, סכומים אשר ירדו בהדרגה בחשבון הטלפון החודשי. מתוך כך  הוסקו מסקנות נוספות – על מנת שהמכשיר יהיה זול:
–          יש צורך להפחית בעלויות האחזקה, וההחלטה שהתקבלה כי בכל מצב בו המכשיר במסגרת אחריות ומתעוררת תקלה יהיה צורך להחליפו. כמו כן בשלבים הראשונים של ההפצה במידה ותתכן שגיאה בתכנות ו/או במכשיר יהיה צורך להחליף את כל הסדרה. העלות בלתקן גבוהה יותר. השילוח ללקוח יעשה באמצעות שירות שליחים.
–          הפצת המכשיר ע"י ספקית תקשורת גדולה.
לצורך מהלך אסטרטגי זה על החברה להיערך בהיבטים של מערך הייצור – יבוא הרכיבים כשהקוד צרוב, משאבים ומערכת המידע של הארגון.
בעבודה זו התייחסנו רק למערכת מידע, שלבי היערכות, ניתוח דרישות, זרימות המידע והתהליכים, סיס הנתונים, וקבלת ההחלטות על שיטת היישום.
בהערכות ובחינת הפוטנציאל העסקי בוצעו ניתוחים של הסביבה העסקית, תוך בחינת גורמים חיצונים ופנימיים על פי מודלים מוכרים:
PEST – EL , חמשת הכוחות של פורטר,  swot, tows, וניתוח שרשת הערך של פורטר.
כל הניתוחים של הסביבה העסקית מעלים את הנקודות הבאות:
מוצר חדשני.
עלויות כניסה גבוהות.
המתחרים בשטח נותנים רכיב אחד מהמוצר- חסימה, אך החסימה אצלם פחות ידידותית ויוצרת יותר התנגדויות. מונה החשבון והתראה ו/או חסימה סך החשבון החודשי אינם מתאפשרים במוצר המתחרה, ולכן אינם מסכנים את "טלקיפר".
נדרש מערך ייצור מהיר.
הסביבה החברתית, הכלכלית, הטכנולוגית והמשפטית ערוכה ומוכנה לקלוט כיום את המוצר החדשני.
נדרשת השקעה גבוהה – הכנסת משקיעים ו/או גיבוי כלכלי מהבנק.
זמן כניסה ארוך יחסית פיתוח קצר – מערך בדיקות ארוך מאוד.
לאחר בדיקת כל הנתונים הוחלט להקים את חברת הסטארט אפ "טלקיפר" שכן שוק התקשורת הנו שוק גדול הצמא לחידושים "והטלקיפר" בהחלט עונה על צרכים מסוימים הקיימים בקרב המגזר הביתי והעסקי הקטן.
תוכן העניינים
מבוא לרעיון העסקי 1
הצגת הרעיון העסקי 1
קהל יעד. 2
מבנה ארגוני של חברת "טלקיפר". 3
ניתוח הסביבה. 6
ניתוח סביבת המאקרו באמצעות מודל  PEST – EL… 6
ניתוח סביבת המיקרו באמצעות מודל  חמשת הכוחות של פורטר. 9
ניתוח SWOT.. 12
מטריצת TOWS.. 15
ניתוח שרשרת הערך. 18
ניתוח מחזור החיים של הפרויקט (SDLC) 22
שלב הייזום. 22
שלב חקר ישימות FEASIBILITY  STUDY.. 24
הגדרת צּרכי המידע. 26
שלב האפיון 27
ניתוח הדרישות. 27
שלב עיצוב / תיכון 37
שלב קידוד  ובניה. 40 שלב ביצוע מבדקים. 40 שלב הרצה והטמעה  IMPLEMENTATION.. 42
שלב התחזוקה. 42
חלופות אפשריות לרכישת מערכת מידע לחברה. 43
דרישה לקבלת הצעות Request For Proposal – RFP… 46
תהליך ניהול הפרויקט.. 48
מסמך SOW של הפרויקט.. 50 תרשים GANTT לפיתוח מע' מידע עבור "טלקיפר":. 52
סיכום.. 53
ביבליוגרפיה. 54