ניתוח דוחות כספיים-חלק ב' בעבודה-חברת סנו

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 4378

תקציר העבודה

תקציר מנהלים להלן  תמצית המנהלים של חברת  "סנו". מובאת בזו סקירת וניתוח ביצועי "סנו" בשנת 2006 לעומת השנתיים האחרונות. בחלק הפרמטרים הניתוח נעשה ביחס לחברת "קליר". מניתוח הרווחיות עולה כי הכנסות סנו עלו בכל שנה החל משנת 2004. עלות המכר גדלה בצורה ניכרת בשנים אלו בעיקר בעקבות התייקרות חו"ג והביקוש הועלה למוצרים אלו. יש עליה ברווח הגולמי, אך שיעור הרווח הגולמי  ירד באופן מינורי מ- 43% ל-41%. הוצאות הנהלה וכלליות כמעט ולא משתנות בשנים האחרונות, בשנת 2005 יש עלייה בהוצאות הנה"כ וזאת עקב הפרשה של חובות אבודים של חברת קלאבמרקט ע"ס 15 מליון ₪.                                                      בנוסף לניתוח הרווחיות, ערכנו ניתוח מאזני מקיף על פי מדדי הנזילות, איתנות פיננסית ויעילות תפעולית. מדדי הנזילות שעל פיהם בחנו את יכולת החברה לעמוד בהתחייבויותיה ולהתמודד עם לחצים פיננסיים בלתי צפויים בזמן הקצר ואת כושרה של החברה לפרוע את ההתחייבויות השוטפות שלה הם : היחס השוטף, היחס המהיר, רמת נזילות מיידית ויחס כיסוי ריבית .לפי מדדי היחס השוטף והיחס המהיר לא ניתן לאמוד את מצבה הפיננסי של חברת סנו ויש צורך בבדיקה נוספת. על פי רמת נזילות מיידית ויחס כיסוי ריבית, מצבה הפיננסי של סנו משביע רצון ובמידה ויהיה צורך מיידי לפרוע את ההתחייבויות השוטפות אזי החברה תוכל לפורעם ללא כל פגיעה ברמות המלאי או באשראי לקוחות. לפי מדדי איתנות הפיננסית דהיינו המנוף הפיננסי רואים כי חברת סנו שומרת על יציבות במינוף שלה לאורך השנים האחרונות בממוצע-  56% שהוא יחסית טוב, לעומת קליר שהמינוף עלה מ-17%  ל-29%  דבר זה מראה על רמת סיכון גבוהה יותר ועל סיכויי רווחיות ביחס להון העצמי גבוהה יותר.
מדדי היעילות התפעולית שבחנו הם : משך אשראי לקוחות, מחזור הלקוחות, משך אשראי ספקים ממוצע, משך אחזקת מלאי ממוצע ומחזור המלאי . ככל שהחברה מחזיקה יותר מלאים ונותנת יותר אשראי ללקוחות, כך גדלות הוצאות המימון שלה. זאת בנוסף להוצאות אחסנת המלאי העודף, ניהולו ורישומו והפסדים שיגרמו מהתיישנות המלאי. מנגד החברה שואפת לאשראי מספקים לזמן ארוך ככל האפשר. סנו נותנת פחות ימי אשראי  ללקוחותיה מאשר חברת קליר, כך שהיא ממתינה פחות זמן למזומן–  דבר טוב לחברה. בנוסף , מחזור הלקוחות מראה על אותה מגמה חיובית סנו "מגלגלת" את הכספים המושקעים באשראי ללקוחות 4 פעמים בשנה לעומת 2
בקליר. סנו זוכה ליותר ימי אשראי מספקים מקליר, המלאי בחברת סנו מוחזק בממוצע כ-10 ימים פחות מאשר קליר , דבר המרמז על ניהול מלאי יעיל יותר לסנו מאשר קליר. מניתוח תזרים המזומנים עולה כי התזרים השוטף גדל בצורה חדה בין השנים 04' -06' זאת עקב העלייה ברווח הנקי בשנת 06'. בשנת 06' חב' סנו חילקה דיבידנד מה שגרם לתזרים מפעילות מימון שלילי. בנוסף ביצענו ניתוח סיכונים וסיכויי ההישרדות של החברה ואת מדיניות החברה בניהול סיכוני שוק ולבסוף את מדד אלטמן. לפי בדיקת מדד זה המאפשר חיזוי מוקדם לגבי רמת הסיכון של הפירמה ויכולתה להיקלע לתהליך שיוביל אותה לפשיטת רגל מצאנו כי  החברה נמצאת בתחום הבטוח,  כלומר קיימים סיכויים נמוכים שהחברה תפשוט רגל בשנים הבאות.
תוכן העניינים:
א. ניתוח רווחיות על פני זמן –3
1 . היקף פעילות .3
2 . עונתיות -…3
3 . עלות המכר …3
4 . שיעורי הרווחיות הגולמית –.3
5. תשואה על ההון והנכסים –..4
6 . פחת והשקעות –…4
7. הוצאות מכירה, שיווק, הנהלה וכלליות -…4
8 . הוצאות מיסים –..5
9. הכנסות/הוצאות אחרות וחד-פעמיות –.5
ב. ניתוח מאזני –…5
מדדי איתנות פיננסית -.5
מדדי נזילות מיידית –6
1 . יחס שוטף -.
6
2 .
יחס מהיר -..6
3 . יחס נזילות מיידי –.6
4 . יחס כיסוי ריבית –..6
מדדי יעילות תפעולית -.7
הון חוזר –7
ג. ניתוח דו"ח תזרים מזומנים -.8
1 . תזרים מפעילות שוטפת ויחסי כיסוי חוב -8
2 . השפעת שינויים בהון החוזר על התזרים התפעולי -…8
3 . פחת מול השקעות תזרימיות -..8
4 . פעילות מימון 8
5. EBITDA …8
ד. ניתוח הסיכונים העומדים בפני החברה וסיכויי ההישרדות של החברה -9
גורמי סיכון מקרו כלכליים –..9
גורמי סיכון ענפיים -…9
גורמי סיכון ייחודיים -9
ה. סיכום ומסקנות -11