העבודה עוסקת בבחינת ערוצי החדשות הגלובאליים כדוגמת CNN, BBC בתחילת העבודה ישנה בחינה של התפתחות הערוצים הללו אל מה שמוכר לנו היום ובהמשכה מתמקדת בניתוח פעולתם בעיתות משבר, כאשר הנושא המרכזי הוא סיקור מאורעות ה- 11 בספטמבר על ידם.

מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2002
מספר מילים 4121
מספר מקורות 6

תקציר העבודה

כיום נראה לנו, כי העובדה שאנו יכולים להתבונן במתרחש בעולם כולו בשלט רחוק היא מובנת מאליה, אך הדברים לא היו כך מאז ומעולם. מפת התקשורת עברה בשנים האחרונות שינויים מהפכניים מרחיקי לכת.
ההתפתחויות הטכנולוגיות בענף השידורים, אשר הביאה לשידורים באמצעות לווינים וכבלים איפשרו את ההתקדמות לעבר מה שמוכר לנו היום. השינויים הללו שחלו בטלוויזיה תבעו את המושג גלובאליות. מערכות שידור מקומיות לאומיות, הפכו למערכות שידור של טלוויזיה בינלאומית. את הגלובאליזציה ניתן להסביר הן מבחינת השינויים הטכנולוגיים, והן מבחינה אידיאולוגית, והיא שלטון הקונספציה בכלכלת השוק.
לשיונויים הללו יש משמעויות פוליטיות, חברתיות, תרבותיות וכלכליות.
מלבד סדרות טלוויזיה, סרטים ושעשועונים שהפכו גלובאליים, כך גם ערוצי החדשות.
בעבודה זו אבחן את התפתחות ערוצי החדשות הגלובאליים, דרך פעולתם והשפעתם בעתות משבר, וכן השפעתם על החלטות פוליטיות. מהתפנית שעברו ערוצי החדשות הגלובאליים, בעקבות מלחמת המפרץ, (הפעם הראשונה בה סוקרה מלחמה בשידור ישיר אל העולם כולו) ועד סיקור מתקפת הטרור על ארצות הברית ב- 11 בספטמבר
2 001, מתקפה ששודרה בשידור ישיר אל העולם כולו והייתה לחלק אינהרנטי ובלתי נפרד מחיינו.
תוכן העניינים:
מבוא –         עמ' 2
פרק ראשון: ערוצי החדשות הגלובאליים מי הם וכיצד הם פועלים?–..           עמ, 5
-3  פרק שני: מעורבות השידורים הישירים בהחלטות פוליטיות (בכלל ובארה"ב בפרט)…עמ' 6-7
פרק שלישי: ערוצי חדשות גלובליים, דרך פעולתם והשפעתם בעיתות משבר–..עמ' 8-10 פרק רביעי: ערוצי חדשות גלובליים ודרך פעולתם במשבר הנוכחי -. -עמ' 11-13.
סיכום עמ'
1 4
רשימה ביביליוגרפית –עמ'
1 5