גלובליזציה, ניתוח מקרה חברת הארלי דווידסון- ציון Aּ

תקציר העבודה

תקציר מנהלים עבודה זו בחנה את התהליכים  המאפיינים חברה הבוחנת כניסה לשווקים חדשים. ההסתכלות נעשתה מתוך ההיבט השיווקי בעיקר, והממשק שלו עם הגורמים האחרים במערכת.
החברה שהייתה מושא העבודה היא "Harley Davidson".
העבודה נעשתה באמצעות התבססות על מודלים  שנלמדו בשיעור ועל מקורות ביבליוגרפים. כמו כן נעשה שימוש בחומרים עדכניים מאתר האינטרנט של החברה.
הניתוח מציג את המורכבות הכרוכה באסטרטגיות גלובליות בהיבטים שונים – פוליטיים, תרבותיים, שיווקיים ושל הייצור, הניהול וההפצה.
מטרת העבודה הייתה לעשות ניתוח של השוקים במזרח, ומתוך הניתוח לתת המלצה לחברה לאיזה שוק לפנות. השוק שנבחר הוא השוק הסיני.
ההמלצה היא להיכנס לסין באמצעות שיתופי פעולה עם חברה מקומית.
יציאה לחו"ל טומנת בחובה יתרונות אך גם סיכונים, מחייבת הכרת התרבות בה פועלים, למידת שפה זרה, הכרת החוקים במדינה הזרה, עיסוק בשערי מטבע שונים ועיצוב מחדש של המוצרים והשפה התקשורתית על מנת שיתאימו לציפיות ולצרכים של לקוחות שונים (2001McAuley,).
איזון בין רמת הייצור ודרישות השוק, הורדת מחירי ייצור והפצה, שיפור באיכות המוצרים, שימוש במשאבים מקומיים ושיפור הטיפול בלקוחות לאחר המכירה יישאר בראש סדר העדיפויות של יצרני אופנועים בשוק הסיני בטווח הקצר והארוך.
הנכונות של רוב היצרניות הזרות לייצר אופנועים בשיתוף פעולה עם חברות מקומיות יתורגם להורדת עלויות הייצור והורדת מחירים לצרכנים  (Cheng, 1997) .
תוכן עניינים:

1 . חלק א'-  רקע
1.1   הצגת הארגון -.
 4
1 .2   תמהיל המוצרים  5
1 .3   צרכני החברה   …   5
1 .4   תפיסת המותג   ..
  5                     1.5   קשיים ובעיות –  5
1 .6   תחרות   5-6
1 .7   משאבי אנוש –   6
1 .8    שיווק    6
1 .9    הפצה   6
  2. בחינת ענף האופנועים
2 .1   סקירה כללית   …  7                     2.2   השפעות WTO …
7
2 .3  ענף האופנועים במזרח —  7
        
2 .3.1  סין -…   7-8
          2.3.2  הארלי יפן –…   8
2 .4   גלובליזציה -…  8-9
          2.4.1   מודל YIP   –..
 9-10           2.4.2מודל  Dyer Byu –   10           2.4.3 דרכי הכניסה  לשוק . 10-11
          2.4.4  ההחלטה בדבר פניה לחו"ל – 12
          2.4.5  Business Portfolio Matrix ..
12-13
          2.4.6  מודל אנסוף –.  13

3 . חלק ב'-  ההחלטה על התוכנית השיווקית
3 .1 פיתוח מסגרת לאסטרטגיה תקשורתית   14
          3.1.1 רקע על התרבות הסינית -…   14
        3.1.2 החלטה על התכנית השיווקית …  14-15
בביבליוגרפיה …  16-17
נספחים  –.  18-22