תיירות תרבותית - יקב בנימינה

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 3406
מספר מקורות 11

תקציר העבודה

מבוא:
על פי Middleton (1994) אטרקציות תיירות הן מקור קבוע ומגודר שמנוהל ונשלט לטובת בידור,    העסקה, הנאה, וחינוך של הקהל המבקר.
האטרקציה חייבת להיות בעלת קביעות עם מטרה ברורה של משיכת הציבור בתחומי עניין ובידור וניצול פנאי. אנשים רוצים לדעת ולגלות את הלא מוכר מאשר המוכר מהסביבה המוכרת והקרובה אליהם. על מנת שנוכל להבין את דרכי התנהלותן ואת הדרכים לשימורם של האטרקציות הקיימות ופיתוח של אטרקציות חדשות .
אין ספק כי בשנים האחרונות משקלה של התיירות התרבותית הולך ומתעצם על חשבון סוגי תיירות אחרים שאף הולכים ונעלמים.
לתיירות התרבותית פנים רבות ומאפיינים רבים וניתן להגדיר כמעט כל אתר תיירותי שהנו בעל אופי תרבותי.
  כיום, אתרי מורשת, אתרי עתיקות, מוזיאונים, גלריות, קונצרטים, יקבים ועוד רבים אחרים נחשבים כיעדים וכמוצרים תיירותיים תרבותיים .
עבודה זו תתמקד בפן תיירות תרבות דרכי היין וניהולו של אתר תרבותי – יקב בנימינה. בעבודה אדון בשאלת קיומה של תיירות היין וכמו כן,   שיווק יקב בנימינה מבחינת פלחי השוק המגיעים ליקב. בחרתי באתר זה מכיוון שיקב בנימינה לדעתי הוא אחד היקבים היפים והרציניים בארץ.